روش آپلود محصولات در سایت

روش آپلود و قرار دادن محصولات در فروشگاه 

برای ایجاد پست شما باید ابتدا تعدادی عکس با کیفیت بالا و حجم کم از محصول خود تهیه کنید .همچنین مشخصات و اطلاعات دقیق و کاملی از محصول خود را تهیه و لیست کنید تا برای انتشار محصول خود از آن استفاده کنید.

هر چه عکس ها زیبا تر و گویا تر باشند و اطلاعات شما دقیق تر و نزدیک به واقعیت باشد به طوری که مشتریان با دیدن این عکس ها و خواندن اطلاعات درج شده برای عکس ها کامل ترین  اطلاعات را از محصول شما به دست بیاورند ،احتمال تماس مشتری با شما به عنوان مالک فرش بالا خواهد رفت.

پس سعی کنید با مشتریان صادق بوده و اطلاعات واقعی و کاملی را از محصول خود به آنها عرضه نمایید . 

نکات مهم در زمینه عکس های محصولات :

  • برای محصولات خود از عکس هایی با کیفیت و وضوح بالا استفاده کنید 
  • جهت بالا بردن سرعت نمایش محصولات خود در فروشگاه خودتان حجم عکس های محصولات را تا حد امکان بدون افت کیفیت آنها کاهش دهید .این کار به بالا رفتن  سرعت فروشگاه شما کمک بسیار بالایی کرده و مشتری زمان زیادی را برای مشاهده یک محصول صرف نکرده و می تواند محصولات بیشتری را در فروشگاه شما ببیند .زیرا اگر حجم عکس های شما بالا باشد و زمان لازم برای به نمایش در آمدن آنها برای بازدید کنندگان زیاد باشد ، مشتریان شما خسته شده و بدون بازدید محصول شما از فروشگاه شما خارج خواهند شد .
  • از عکس های با طول و عرض یکسان  و مربعی شکل  برای نمایش بهتر محصولات خود استفاده کنید .
  • بهترین ابعاد پیشنهادی برای عکس های محصولات 590 در 590 پیکسل می باشد .
  • سعی کنید در عکس های خود تمام فرش را نشان دهید و از عکس هایی که نیمی از فرش را نشان می دهند کمتر استفاده کنید تا مشتریان بهتر با فرش شما آشنا شوند .
  • سعی کنید عکس ها نشان دهنده رنگ های واقعی در فرش شما باشند و از ادیت های بیش از حد و تغیر رنگ زیاد بین عکس فرش و فرش واقعی پرهیز کنید .
  • در صورت امکان سعی کنید از تصاویر  فرش خود  در دکوراسیون  نیز برای معرفی بهتر فرش و نمایش فرش در دکور واقعی استفاده کنید .

روش ها کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آنها :

برای دیدن ویدیو آموزشی این بخش (روش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت ) بر روی بنر زیر کیلیک کنید .

ویدیو روش کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

فشرده سازی عکس یک کار پیچیده است. هنگامی که شما یک عکس را فشرده می کنید نه تنها می خواهید که کیفیت تصویرتان به همان صورت باقی بماند بلکه می خواهید حجم آن نیز کاهش پیدا کند. در بیشتر مواقع وقتی که عکسی را فشرده می کنید و با اندازه فایل کوچکتری ذخیره می کنید کیفیت خود را از دست می دهند. سرویس های مختلفی وجود دارند که به کمک آنها می توانید عکس ها را فشرده کنید بدون اینکه کیفیت عکس را از دست بدهید ما این سرویس های کاهش حجم عکس آنلاین را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. سایت Squoosh گوگل یکی از سرویس های آنلاین و البته رایگانی است که شما به کمک آن می توانید حجم عکس های PNG، JPEG، BMP، WebP خود را کاهش دهید. نحوه کار با این سرویس بسیار ساده است. اما شما هر بار تنها می توانید 1 عکس را فشرده سازی کنید ولی سایت به شما اجازه می دهد تا علاوه بر فشرده سازی ، ابعاد عکس را نیز تغیر دهید .
  2. سایت Compressnow یکی از سرویس هایی است که به شما اجازه می دهد به راحتی عکس هایی که فرمت JPG, JPEG, GIF, PNG دارند و حداکثر دارای اندازه ۹ مگابایت هستند را فشرده کنید. جالب است بدانید که بعد از ۳۰ دقیقه عکس های شما از سرور پاک خواهند شد و دیگر لازم نیست نگران عکس هایتان باشید.از مزایای این سایت قابلیت فشرده سازی هم زمان 10 عکس می باشد .
  3. سایت Compressor یک ابزار آنلاین قدرتمند برای کاهش حجم و فشرده سازی عکس است که به شما اجازه می دهد کیفیت بالای تصاویر خود را به همان صورتی که هست حفظ کنید. در این سایت فرمت های JPEG، PNG، GIF و SVG پشتیبانی می شود و اندازه فایل ۱۰ مگابایتی ساپورت می شود.
  4. نحوه کار با سایت Imagecompressor هم بسیار ساده است. شما وارد سایت می شوید عکسی که قصد فشرده سازی آن را دارید را آپلود می کنید و به صورت خودکار فشرده سازی انجام می شود.
  5. در سایت Simpleimageresizer شما امکان تغییر و فشرده سازی عکس را دارید بعد از اینکه وارد سایت شدید دکمه Select Image را انتخاب کنید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید، حالا دو گزینه در اختیار دارید Percentage و Dimensions که شما برحسب درصد یا بعد میزان کاهش حجم عکس را مشخص می کنید. اهرمی هم که در پایین این دو گزینه قرار گرفته است مقدار فشرده سازی عکس را مشخص می کند. بعد از انجام این کارها دکمه Resize را کلیک کنید.
  6. شاید بتوان گفت که سایت Resizeimage ترکیبی از گزینه هایی که در سایت های بالا وجود داشت را ارائه می دهد، عکس را انتخاب می کنید و عکس را برش می زنید، می چرخانید، تغییر اندازه می دهید، فرمت خروجی را انتخاب کنید، عکس را بهینه سازی کنید و کیفیت خود را تعیین کنید.

علاوه بر این موارد شما می توانید از سایت های دیگر و یا نرم افزار های قابل نصب بر روی کامپیوتر نیز استفاده کنید .

به طور مثال  روند فشرده سازی در سایت  Compressnow را بررسی می کنیم.

کاهش حجم با سایت  Compressnow:

برای فشرده سازی عکس در این سایت باید به آدرس این سایت مراجعه کنید.برای این منظور (  اینجا  )  را کیلیک کنید . 

پس از مراجعه به سایت با تصویر زیر رو به رو می شوید و باید بر روی گزینه آپلود کیلیک کنید.

پس از کیلیک بر روی گزینه آپلود ،صفحه ای باز شده و اجازه می دهد تا در کامپیوتر خود به جستجوی عکس ها بپردازید.

بعد از پیدا کردن عکس و انتخاب آن و کیلیک بر روی گزینه open ،عکس های شما به داخل چنجره دست چپ وب سایت منتقل می گردد.در این حالت باید بر روی گزینه compress کیلیک کنید.

با کیلیک بر روی این گزینه پروسه فشرده سازی شروع شده و عکس های شما در حالت فشرده در پنجره سمت راست مشاهده می شود.در این حالت با کیلیک بر روی گزینه دانلود در زیر هر عکس می توانید آن را دخیره کنید .

ایجاد محصول در فروشگاه:

برای اضافه کردن محصولات به فروشگاه ابتدا باید وارد قسمت مدیریت فروشگاه خود شوید .

برای بازدید از  ویدیو مربوط به چگونگی وارد شدن به بخش مدیریت سایت بر روی بنر زیر کیلیک کنید .

روش ورود به بخش مدیریت سایت

روش ورود به بخش مدیریت فروشگاه :

برای این کار به صفحه اصلی بازار دفه زن مراجعه کنید و در قسمت بالا و سمت چپ صفحه بر روی گزینه راهمنای فروشندگان کیلیک کنید .


بعد از ورود به صفحه جدید بر روی بخش ورود کیلیک کنید .


بعد از کیلیک کردن بر روی گزینه ورود ، پنجره جدیدی برای شما باز شده و ایمیل و رمز ورود شما را درخواست می کند و شما باید در بخش های خواسته شده این موارد را وارد کنید .


با وارد کردن این اطلاعات گزینه ورود به گزینه پنل مدیریت تغیر کرده و شما می توانید با کیلیک بر روی این گزینه به صفحه مدیریت فروشگاه خود وارد شوید .


اضافه کردن محصول :

ورود به بخش محصولات : 

برای بازدید از ویدیو روش ورود به بخش محصولات فروشگاه بر روی بنر زیر کیلیک کنید .

روش ورود به بخش محصولات از صفحه مدیریت فروشگاه

بعد از ورود به بخش داشبورد یا صفحه مدیریت فروشگاه ، برای وارد کردن و اضافه کردن محصولات جدید بر روی قسمت محصولات کیلیک کنید .


با کیلیک بر روی این گزینه ،پنجره جدید کشویی باز خواهد شد و شما این بین گزینه های موجود در این بخش ، بر روی بخش محصولات کیلیک کنید .


با کیلیک بر روی گزینه جدید ، دو بخش قابل مشاهده است .بخش محصولات در حد اعتدال و بخش محصولات تایید نشده .

در اینجا شما باید بر روی گزینه محصولات در حد اعتدال کیلیک کنید .


صفحه جدیدی باز شده و شما قادر به اضافه کردن محصول در این صفحه و با کیلیک بر روی گزینه ( + ) می باشید.


در بالای صفحه لیستی از مواردی که باید تنظیم گردد را مشاهده می کنید .بعد از پر کردن قسمت های مشخص شده در بخش عمومی که اولین بخش از صفحات تنظیم محصول می باشد ، به بالای صفحه مراجعه  کرده و بر روی گزینه( ایجاد ) کیلیک کنید.با کیلیک بر روی این گزینه بعد از پر کردن بخش عمومی ، محصول شما ایجاد می گردد و شما باید بخش های دیگر فرم محصول مانند بهینه سازی موتور جستجو و ... را پر کنید .

نکته مهم : 

توجه داشته باشید هر چه شما اطلاعات بهتر و کامل تری را در بخش های مختلف وارد کنید .محصول شما در بازار و در اینترنت و در موتور های جستجو ،بیشتر نمایش داده شده و مشتریان بیشتری محصول شما را مشاهده کرده و احتمال فروش محصول شما افزایش خواهد یافت .

بین دو محصول که دارای قیمت و مشخصات عمومی یکسان می باشند محصولی که اطلاعات تکمیلی بهتر و بیشتری را دارد ،بیشتر به مشتریان نشان داده خواهد شد و احتمال فروش آن محصول بیشتر می باشد .

تنظیمات عمومی هر محصول :

تنظیم نام و دسته بندی محصولات :

برای دیدن ویدیو مربوط به روش نام گذاری محصول و انتخاب دسته بندی برای هر محصول ویدیو زیر را مشاهده کنید .

انتخاب نام و دسته بندی محصول

بعد از ورود به بخش مدیریت و رفتن به بخش محصولات و زدن کلید + جهت ایجاد محصول جدید با صفحه زیر مواجه خواهید شد.

در   بخش  تنظیمات عمومی که  اولین بخش تنظیمات محصول می باشد شما باید موارد زیر را مشخص کنید.

نام محصول:در این کادر شما برای محصول خود یک نام مشخص می کنید واین نام می تواند شامل اسم فرش و یا نوع فرش و یا اطلاعاتی در مورد اندازه و جنس فرش  و یا کد فرش و یا مجموعه ای از این اطلاعات باشد.

بخش بعدی این صفحه مربوط به رده بندی فرش می باشد .با کیلیک بر روی گزینه 3 خط لیست طبقه بندی های بازار برای شما باز خواهد شد .


با کیلیک بر روی گزینه 3 خط ،  پنجره جدیدی برای شما باز می شود و تمام دسته بندی های فرش برای محصول شما قابل استفاده است.اگر اطلاعات کاملی از محصول خود را دارید می توانید تمام دسته بندی ها را برای محصول خود فعال کنید . هرچه تعداد دسته بندی های انتخابی شما دقیق تر و کامل تر باشد ، محصول شما در بخش های بیشتری به مشتریان نمایش داده می شود و احتمال فروش آن بالا تر می رود .

با کیلیک بر روی دکمه 3 خط پنجره زیر برای شما باز خواهد شد . در این پنجره شما دسته بندی هایی را که باید برای هر فرش انتخاب شوند مشاهده می کنید .

این دسته بندی ها عبارتند از :

  1. محل فروشگاه عرضه کننده فرش 
  2. سبک فرش 
  3. منطقه بافت فرش 
  4. قیمت فرش 
  5. شکل فرش 
  6. سایز فرش
  7. سن فرش 
  8. رنگ فرش 
  9. جنس فرش
  10. جفت بودن فرش


ما در اینجا به طور مثال می خواهیم یک جفت فرش 6 متری ماهی تبریز را در سایت خود وارد کنیم .حالا تمام مراحل انتخاب دسته بندی مناسب برای این فرش را با هم مرور می کنیم .

محل فروشگاه عرضه کننده فرش:  

این دسته بندی به مشتریان نشان می دهد که مالک فرش و خود فرش در کئام استان و شهرستان ایران می باشند و این دسته بندی به مشتری کمک خواهد کرد تا هم در منظقه و محدوده نزدیک به خود بتواند فرش مورد نظر را انتخاب نماید و هم در صورت انتخاب فرش خاص و مورد نظر خود می تواند به راحتی منطقه و محل فروشگاه فرش را پیدا کند  .  هر دسته بندی ممکن است دارای زیر گروه باشد . اگر دسته بندی مورد نظر شما دارای زیر گروه باشد در کنار نام دسته بندی یک علامت مثلث کوچک مشاهده خواهید کرد که برای انتخاب زیر رده ها باید بر روی مثلث کوچک کیلیک کنید تا زیر گروه های دسته بندی باز شده و قابل انتخاب شوند .

نکته : وقتی دسته بندی دارای زیر گروه است ، شما باید از بین زیر گروه ها قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و تیک بزنید .

با نگاه به دسته بندی محل فروشگاه عرضه کننده فرش ، مثلث کوچکی در کنار آن مشاهده می شود .پس برای انتخاب درست دسته بندی با کیلیک بر روی مثلث کوچک به زیر گروه های این دسته بندی مراجعه کنید .

با کیلیک بر روی مثلث کوچک کنار دسته بندی محل فروشگاه های عرضه کننده فرش  ، لیستی از استانها در زیر این دسته بندی باز خواهد شد . مالک فرش باید در میان این لیست  استان  خود  را پیدا کند .

در کنار تمام استانها نیز شما می توانید مثلث کوچک را ببینید ، زیرا تمام استانها دارای شهرستانهای زیر مجموعه  خود می باشند .

به طور مثال فروشگاه فروشنده مورد نظر ما در استان اردبیل می باشد .پس بر روی مثلث کوچک کنار استان اردبیل کیلیک می کند تا شهرستانهای این استان به نمایش در بیاید .


پس از کیلیک بر روی مثلث کوچک کنار استان مورد نظر ، شهرستانهای این استان برای فروشنده به نمایش در خواهد آمد و فروشنده می تواند شهرستانی را که فروشگاه خود در آن قرار دارد بیابد .

به طور مثال مغازه  فروشنده ما در شهرستان مشکین شهر می باشد .


بعد از یافتن شهرستان خود مانند شکل زیر بر روی مربع مقابل نام شهرستان کیلیک کرده تا تیک سبز رنگ برای این مربع فعال گردد و بعد از آن در قسمت پایین و سمت چپ ، بر روی گزینه ذخیره کیلیک کنید تا این دسته بندی برای محصول شما انتخاب گردد .


با زدن کلید ذخیره پنجره شما بسته شده و به صفحه وارد کردن محصول بر می گردید و در قسمتی که در عکس زیر با کادر قرمز مشخص شده است می توانید دسته بندی را که برای محل فروشگاه عرضه کننده فرش انتخاب کرده اید مشاهده کنید .


برای تمام دسته بندی ها به همین شکل عمل خواهید کرد . و برای ادامه انتخاب دسته بندی ها بر روی گزینه سه خط کیلیک کنید .


سبک فرش :  

سبک فرش مشخص کننده گروه و خانواده هر فرش می باشد . 

در بازار دفه زن خانواده و گروه های فرش به قرار زیر می باشد :

تابلو فرش - فرش - گلیم - گلیم فرش - گبه - جاجیم - فرش مدرن 

ممکن است فرش شما به یک یا چند دسته از این خانواده ها تعلق داشته باشد و شما می توانید یکی یا چند خانواده را برای فرش خود در نظر بگیرید .هر کدام ار ازن خانواده ها برای خود دارای زیر گزوه هایی می باشند ،پس باید از بین خانواده ها در قسمت زیر گروه ها (با باز کردن مثلث کنار نام هر خانواده ) بخش مورد نظر خود را پیدا کرده و تیک سبز را فعال کنید .

نکته : در بخش فرش ما دارای 3 زیر گروه هستیم که عبارتند ار : 

فرش های شهری - فرش های روستایی - فرش های عشایری 

فرش های شهری :  فرش هایی هستند که  از روی نقشه‌ای که به دست نقاش قالی کشیده می‌شد بافته می شوند . نقاشان قالی‌های معمولا موضوعشان را از روی نقاشی و یا عکس انتخاب می‌کردند و آن را روی کاغذ شطرنجی به مقایسی که قالی باید بافته شود بزرگ می‌کردند و آن را به دست قالیباف می‌دادند. از روی این نقشه معمولا تعدادی قالی بافته می‌شد که کم و بیش به هم شبیه بودند. این فرش ها معمئلا در کارگاه های شهری و یا کارگاه های بزرگ در روستا ها و شهرستانها بافته می شوند و از بافت یک دست تر و دقیق تر برخوردار بوده و تعدادگره در هر سانت در این فرش ها بالا است و از کیفیت بهتری برخوردار می باشند .

فرش های روستایی :  فرش های روستایی از بافت درشت تری نسبت به فرش های شهری برخوردار هستند و با اینکه دارای نقشه هستند ولی نقشه های آنها بسیلر لبتدایی می باشد  . عشایر قالی را  برای چادرهای خود می‌بافتند یا برای هدیه دادن و پشم مصرفی را از دام خود تهیه می‌کردند و معمولا از ۶ تا ۸ رنگ طبیعی بهره می‌برند، اما در تولید قالی به سبک روستایی این نقشه بود که وارد خانه‌‌ها شد. نقشه‌ها به شکل کنونی نبوده‌اند و یک بافته کوچک به اسم «واگیره» یا «اورنک» بودند . در فرش‌های روستایی به دلیل ضخامت پشم و نخ شاهد شکستگی در نقوش نیستیم و اگر نقشه شکسته‌ای می‌بینیم از ابعاد استانداردی برخوردار نیست و باید گفت نامنظم هستند.

فرش های عشایریفرش عشایر و نقوش ایلاتی اغلب توسط عشایرایران بافته می‌شودند واغلب نگاه و تزئینات طرح ملهم از ذهن قالیبافان می‌باشد و این مهم ترین تفاوت آها با فرش شهری و روستایی بوده و این فرش ها از روی نقشه بافته نشده و ذهنی باف می باشند . در این طرح‌ها قرینه بودن بی معناست و حتی همین ویژگی وسادگی نقوش ازعوامل اصلی زیبایی طرح‌های این گروه می‌باشد طرح‌های فرش عشایرقشقایی شاهسون بلوچ و غیره در این گروه قراردارند.

همنانطور که گفته شد هر خانواده از فرش برای خود زیر گروهی دارد و شما باید از بین سبک و خانواده های موجود ، برای فرش خود یک یا چند مورد را انتخاب کنید . بر طبق مثال ما برای فرش ماهی به شکل زیر عمل می کنیم .

با کیلیک بر روی گزینه 3 خط کار را ادامه می دهیم .


بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط و باز شدن بنجره دسته بندی ها ،دومین دسته بندی برای محصول ما قسمت سبک فرش می باشد .

با کیلیک بر روی مثلث کوچک کنار سبک فرش ،زیر رده ها و خانواده های فرش برای شما نمایش داده می شود . بسته به نوع محصول خود خانواده فرش را انتخاب و اگر در کنار خانواده فرش مثلث کوچک را دیدید معنی آن این است مه دسته بندی کوچکتری نیز برای آن وجود دارد .


با مشخص شدن زیر گروه ها و با توجه به مثال اول برای اپلود فرش 6 متری ماهی ، پس ما باید گزینه فرش را انتخاب کنیم ، اما کنار گزینه فرش نیز مثلث کوچک قرار دارد .پس بر روی مثلث کوچک کیلیک کرده تا زیر رده های آن مشخص شود .


با کیلیک بر روی مثلث کوچک کنار فرش ، 3 گروه فرش شهری و فرش روستایی و فرش عشایری ظاهر می شود و طبق توصیحات بالا فرش ما فرش ماهی بوده که در طبقه بندی فرش های شهری قرار دارد 


پس مربع کنار اسم فرش شهری را کیلیک کرده تا تیک سبز آن فعال شود و گزینه ذخیره را می زنیم .


با زدن گزینه ذخیره به صفحه آپلود مجصول باز گشته و مانند تصویر زیر رده بندی فرش شهری نیز به رده بندی های محصول ما اضافه شده است .


برای ادامه بر روی گزینه 3 خط کیلیک می کنیم 


منطقه بافت فرش :

در این دسته بندی شما باید منطقه بافت فرش خود را مشخص کنید و اعلام کنید که فرش شما ، فرش تبریز یا قم یا اصفهان یا شیزار یا نائین ویا دیگر مناطق می باشد .

برای این منظور بهد از باز شدن صفحه دسته بندی ها در قسمت منطقه بافت فرش ، بر روی مثلث کوچک کنار منطقه بافت فرش کیلیک کنید .


با کیلیک بر روی این مثلث ، تمام مناطق باقت فرش برای شما به نمایش در خواهد آمد .و شما با جستجو در این موارد ،منطقه بافت فرش خود را پیدا می کنید .


بر طبق مثال ما ،منطقه بافت فرش ماهی که ما می خواهیم اپلود کنیم منطقه خوی و مرند می باشد . بنا بر این ما بر روی مربع کنار نام خوی و مرند کیلیک کرده تا نیک سبز فعال شده و سپس گزینه ذخیره را می زنیم .


با کیلیک بر روی گزینه ذخیره به صفحه آپلود محصول برگشته و مانند تصویر زیر منطقه بافت فرش نیز به دسته بندی های محصول ما اضافه شده است 


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کیلیک می کنیم .


قیمت فرش : 

در این بخش شما باید محدوده قیمتی فرش خود را انتخاب کنید .بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط و وارد شده به صفحه اتنخاب دسته بندی ها در بخش قیمت فرش بر روی مثلث کوچک کیلیک کنید 


با کیلیک بر روی این بخش ، زیر گروه های آن برای شما به نمایش در می آیند.در این جا فیمت ها در گروه هایی برای شما مشخص شده و شما با توجه به قیمت مورد نظر خود یکی از این گروه ها را انتخاب کرده و در مربه کنار آن گروه کیلیک کرده و تیک سبز را فعال و دکمه ذخیره را بزنید .

بر طبق مثال ، ما برای فرش ماهی خود که قیمت 46 میلیوم تومان را در نظر گرفتیم ، گروه قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان را تیک می زنیم  


با کیلیک بر روی دکمه ذخیره به صفحه آپلود محصول برگشته و گروه قیمتی محصول ما به لیست دسته بندی ها ی محصول ما اضافه شده است .


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کیلیک می کنیم .


شکل فرش : 

در این بخش ما مشخص می کنیم فرش ما کدام شکل را دارد .زیر رده های این بخش عبارتند از مستطیل - مربع - دایره - بیضی - کناره  که ما باید یکی از این موارد را برای فرش خود انتخاب کنیم .برای این منظور بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط ، بخش شکل فرش را از میان دسته بندی ها پیدا کرده و بر روی مثلث کوچک کنار آن کیلیک می کنیم تا زیر گروه های آن برای ما به نمایش در بیاید .


از بین گزینه های به نمایش در آمد گریمه مورد نظر خود را پیدا می کنیم که برای مثال ما گزینه مستطیل مناسب می باشد .


با کیلیک بر روی مربع کنار گزینه مورد نظر و فعال کردن نیک سبز رنگ ، گزینه ذخیره را زده تا این دسته بندی برای محصول ما ثبت گردد .


بعد از زدن گزینه ذخیره مانند تصویر زیر به صفحه آپلود محصول انتقال پیدا می کنید و مانند تصویر زیر شکل فرش نیز در دسته بندی محصول شما قرار گرفته است .


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کیلیک کنید .


سایز فرش : 

در این بخش شما باید از نظر اندازه فرش برای فرش مورد نظر خود گروه مناسب را انتخاب کنید .این کار به مشتریان برای یافتن فرشی با ابعاد مناسب کمک بسیار زیادی می کند و از طرف دیگر فرش های شما را در سرچ های انجام شده توسط مشتری ،بیشتر به نمایش در خواهد آورد و احتمال فروش فرش شما را افزایش می دهد .این دسته بندی بر اساس مشاحت فرش شما می باشد و به زیر گروه های زیر طبقه بندی می شود .

  • فرش های که مساخت  آنها کمتر از 1 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 1 تا 2 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 2 تا 5 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 5 تا 7 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 7 تا 10 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 10 تا 14 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بین 14 تا 20 متر می باشد .
  • فرش های که مساخت  آنها بیشتر از 20 متر می باشد .

برای انتخاب این دسته بندی بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط ، گزینه سایز فرش را پیدا کنید و بر روی مثلث کنار آن کیلیک کرده تا زیر گروه ها برای شما به نمایش دراید .


با توجه به اندازه و مساحت فرش خود ، گروه مورد نظر را انتخاب کنید .


بر روی مربع کنار گروه مورد نظر کیلیک کرده تا تیک سبز آن فعال گردد و سپس گزینه ذخیره را کیلیک کنید تا این رده بندی نیز برای مجثول شما فعال گردد .بر طبق مثال ما گزینه 5 تا 7 متر را برای فرش 6 متری ماهی خود انتخاب کردیم .


با ذخیره این گزینه ،شما به صفحه اتصلی آپلود محصول رفته و مانند تصویر زیر این دسته بندی در لیست دسته بندی های محصول شما اضافه شده است .


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کیلیک کنید .


سن  فرش : 

سن فرش از دیگر دسته بندی های هر محصول می باشد . در این بخش شما باید برای  محصول یکی از زیر گروه های این بخش را فعال کنید .این زیر گروه ها عبارتند از :

  • فرش های نو : فرش هایی که از آنها استفاده نشده است .این فرش ها می توانند بافت جدید باشند و همچنین می توانند مثلا 10 یا 20 سال قبل بافته شده باشند ولی از آنها استفاده نشده باشد  و به اصطلاح زیر پا انداخته نشده باشند.
  • فرش های کارکرده : فرش های دست دومی که برای چندین سال توسط مشتری استفاده شده اند ولی به دلیل شرایط خوب فرش قابلت استفاده مجدد توسط مصرف کننده را داشته و به اصطلاح برای استفاده مشتریان خانه دار مناسب باشد .
  • فرش های صادراتی : فرش های دست دومی که بخاطر استفاده زیاد دیگر کیفیت مناسب برای استفاده تویط مشتریان خانه دار را نداشته و باید برای صادرات در نظر گرفته شوند .
  • فرش های انتیک : فرش هایی که دارای سنی بیشتر از 80 سال باشند .

نکته : شما می توانید در این دسته بندی با توجه به فرش خود از بیش از یک زیر گروه استفاده کنید .به طور مثال فرش شما نو بوده ولی سن آن بیش از 80 سال است و از آن استفاده نشده .در این حالت فرش شما در 2 گروه فرش های نو و فرش های انتیک می تواند طبقه بندی شود و شما می توانید در هر دو زیر گزوه تیک سبز را فعال کنید .

برای شروع انتخاب این دسته بندی بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط ، گزینه سن فرش را پیدا کرده و بر روی مثلث کوچک کنار آن کیلیک کنید .


با باز شدن زیر گروه ها شما باید زیر گروه مناسب فرش خود را انتخاب کنید .


به طور مثال ما برای فرش ماهی خود گزینه فرش نو را انتخاب می کنیم .بعد از یافتن گزینه مناسب ، بر روی قسمت مربع شکل کنار زیر رده کیلیک کنید تا تیک سبز رنگ فعال گردد و سپس گزینه دخیرا را بزنید .


با کیلیک بر روی گزینه ذخیره به صفحه آپلود محصول هدایت می شوید و گزینه سن فرش شما نیز در بین رده بندی های فرش شما اصافه شده است .


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کیلیک کنید .


رنگ  فرش : 

رنگ فرش ها نیز یکی دیگر از رده بندی های لازم برای آپلود محصول شما می باشد . منظ.ر از رنگ فرش رنگ زمینه یا رنگ غالب در فرش می باشد .ایم دسته بندی در زمانی که مشتریان به دنبال رنگ خاصی از فرش برای دکوراسیئن خود می باشند بسیار موثر بوده و احتمال فروش فرش را افزایش می دهد.

 زیر رده ها رنگ فرش  عبارتند از :

فرش های با رنگ آبی- فرش های با رنگ آبی  روشن - فرش های با رنگ بنفش - فرش های با رنگ الوان و رنگارنگ - فرش های با رنگ خاکستری - فرش های با رنگ خاکی - فرش های با رنگ زرد - فرش های با رنگ زیتونی - فرش های با رنگ سبز - فرش های با رنگ سبز آبی - فرش های با رنگ سبز روشن - فرش های با رنگ سرمه ای - فرش های با رنگ شتری - فرش های با رنگ صورتی  - فرش های با رنگ طلایی - فرش های با رنگ طوسی - فرش های با رنگ فیروزه ای - فرش های با رنگ قرمز - فرش های با رنگ لاکی - فرش های با رنگ قهوه ای - فرش های با رنگ مسی - فرش های با رنگ مشکی - فرش های با رنگ نارنجی - فرش های با رنگ کرم - فرش های با رنگ گلبهی - فرش هایی با رنگ یاسی - فرش هایی با رنگ یشمی .

برای انتخاب دسته بندی مناسب در زمینه رنگ بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط ، بخش رنگ فرش را در بنجره باز شده پیدا کنید و برای دسترسی به زیر مجموعه های آن بر روی مثلث کوچک کنار رنگ فرش کیلیک کنید تا زیر محموعه آن برای شما نمایان شود .

با باز شدن زیر مجموعه رنگ ها ، از میان موارد ذکر شده ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی مربع کنار رنگ مورد نظر کیلیک کنید تا تیک سبز برای آن رنگ فعال شود .رنگ مورد نظر برای مثال ما سرمه ای می باشد ،پس ما تیک رنگ سرمه ای را فعال می کنیم و کلید ذخیره را می زنیم .

نکته : شما می توانید یک یا دو و یا چند رنگ را که در فرش شما رنگ غالب می باشد انتخاب کنید و تیک سبز آن را فعال کنید تا فرش شما در تمام آن رنگ ها دسته بندی شود .


بر روی  مربع کنار رنگ انتخابی فرش خود کیلیک کرده تا تیک سبز آن فعال گردد و کلید ذخیره را بزنید .


با زدن دکمه ذخیره ، شما به صفحه آپلود هدایت  خواهید شد و رده بندی رنگ فرش نیز برای فرش شما فعال خواهد شد .


برای ادامه روند بر روی دکمه 3 خط کیلیک کنید .


جنس  فرش : 

در این دسته بندی شما جنس فرش خود را مشخص می کنید و مشخص می کنید فرش شما از چه مواد اولیه ای بافته شده است .

این دسته بندی ها عبارتند از:

  • فرش تمام پشم (پشم در پشم) : فرش هایی که جنس ریشه و جنس پرز و گره تماما از پشم می باشد .
  • فرش پشم : فرش هایی که جنس ریشه  آنها از پنبه و جنس پرز و گره آنها از پشم می باشد .
  • فرش کرک : فرش هایی که جنس ریشه آنها از پنبه و جنس پرز و گره آنها از پشم نازک و کرک می باشد .
  • فرش گل ابریشم: فرش هایی که جنس ریشه آنها پنبه با ابریشم بوده و جنس پرز در آنها می تواند از از پشم و یا کرک  به همراه ابریشم به مقدار کم می باشد .
  • فرش کف ابریشم: فرش هایی که معمولا ریشه آنها از جنس ابریشم است و زمینه فرش در این گونه فرش ها نیز از جنس ابریشم می باشد .این فرش ها تقربا 60 تا 90 درصد از ابریشن بافته شده است.
  • فرش تمام ابریشم : فرش هایی که ریشه ها و پرز فرش کاملا از جنس ابریشم می باشند و فقط پود فرش از جنس ابریشم نمی باشد .
  • فرش تارو و پود ابریشم : فرش هایی که ریشه و پرز و گره ها از جنس ابریشم می باشد و علاوه بر آنها پود فرش نیز که در حالت کلی دیده نمی شود نیز ابریشم می باشد.

برای انتخاب این رده بندی بر روی گزینه 3 خط کیلیک کنید و در پنجره دسته بندی ها گزینه جنس فرش را جستجو کنید و بر روی مثلث کنار آن کیلیک کنید تا زیر مجموعه های آن برای شما به نمایش در آید .


از بین زیر گروه های به نمایش در آمده به دنبال گزینه مناسب با فرش خود بگردید.


بعد از یافتن گزینه مناسب با فرش خود بر روی مربع کنار گزینه کیلیک کنید تا تیک سبز آن فعال شود و بعد از آن گزینه ذخیره را کیلیک کنید .بر طبق مثال و با توجه به فرش 6 متری ماهی ، ما گزینه فرش کرک و فرش گل ابریشم را هم زمان انتخاب می کنیم و گزینه ذخیره را کیلیک می کنیم .


همانطور که در تصویر زیر می بینید 2 زیر گروه به شکل همزمان برای این محصول فعال شد .


برای ادامه روند بر روی گزینه 3 خط کلیک می کنیم .


فرش جفت : 

رده بندی فرش جفت را برای فرش هایی که دارای جفت به هم چسبیده و با فرش هایی که فروشنده آن فرش دارای فرش مشابه دیگری با این فرش است استفاده می شود .

برای این رده بندی نیز بعد از کیلیک بر روی گزینه 3 خط ، وارد بخش رده بندی ها می شوید .از میان گزینه های موجود ،اگر فرش شما دارای نمونه جفت و یا مشابه است ، به دنبال رده بندی فرش جفت می گردید.

با کیلیک بر روی این گزینه زیر رده های آن باز خواهد شد.

  • این بخش شامل موارد زیر می باشد :
  • جفت به هم چسبیده : مانند فرش های تبریز که به صورت 2 فرش به هم چسبیده بافته می شوند 
  • جفت : فرش هایی مانند فرش نایین و کاشان که جفت می باشند ولی نه به صورت به هم چسبیده و ممکن است اختلافات بسیار کوچکی داشته باشند.
  • مشابه : فرش هایی که 80 تا 90 درصد به هم شبیه می باشند .


موارد زیر با کیلیک بر روی گزینه فرش جفت برای شما باز می گردد .


بر روی مربع کنار گزینه مناسب محصول خود کیلیک کرده تا به رنگ سبز در اید و سپس بر روی گزینه ذخیره کیلیک کنید تا این گزینه برای محصول شما فعال گردد .


لوازم ، آموزش ، خدمات :

این بخش در زمینه خدمات جانبی مربوط  فرش دستباف می باشد و مخصوص همنکارانی است که فرش برای فروش عرضه نمی کنند .بلکه ارائه کننده مواد اولیه و یا لوازم فرش بافی و یا نخ و نقشه  و یا قالی شویی و یا آموزش فرش بافی و یا خدمات رفوع و دیگر خدمات می باشند.

اگر ارائه کننده این نوع از خدمات و محصولات می باشید بعد از ایجاد پست مورد نظر خود ، این دسته بندی را برای محصول خود انتخاب نمایید .

این دسته بندی شامل موارد زیر می باشد.

  • لوازم فرش بافی : شامل انواع نخ و نقشه بافت فرش و لوازم فرش بافی 
  • آموزش بافت فرش : انواع کلاس های انلاین و حظوری آموزش بافت فرش و گلیم 
  • خدمات فرش : شامل شستشو ، دار کشی ، دفه زنی ، پرداخت ، رفو ، رنگ رزی و ....



بعد از باز کردن این بخش قسمت مورد نظر با خدمات خود را انتخاب کنید .


بر روی مربع کنار گزینه مورد نظر کیلیک کنید و بعد از آن بر روی گزینه ذخیره کیلیک کنید تا این گزینه برای خدمات شما فعال شود .


با کیلیک بر روی مربع کنار گزینه ، تییک سبز را فعال کرده و کلید ذخیره را می زنید.

قیمت گذاری برای محصول :

برای دیدن ویدیو مربوط به روش قیمت گذاری بر روی محصول و اعمال تخفیف  برای هر محصول ویدیو زیر را مشاهده کنید .

روش درج قیمت برای محصول و چگونگی درج تخفیف بر روی محصول

بعد از دسته بندی ها گزینه قیمت وجود دارد .در فرم عمومی 2 بار گزینه قیمت را مشاهده خواهید کرد .

اگر می خواهید قیمت اصلی محصول شما به مشتری نسان داده شود ،تنها در این قسمت قیمت محصول خود را درج نموده و در کادر قیمت دوم که در انتهای فرم قرار دارد چیزی ننویسید.

قرار دادن تخفیف برای محصول:

اگر می خواهید محصول شما با تخفیف به مشتری نشان داده شود .در کادر مربوط به قیمت در بالای فرم قیمت بعد از اعمال تخفیف را قید کنید و در کادر قیمت که در انتهای فرم قرار دارد قیمت اولیه را ذکر نمایید .در این حالت مشتری محصول شما را با برچسب تخفیف مشاهده کرده و برای خرید محصول شما تشویق می گردد.

شرح کامل محصول : 

برای دیدن ویدیو مربوط به روش وارد کردن توضیحات محصول و نوشتن شرح کامل محصول  بر روی بنر زیر کیلیک کنید.

وارد کردن توضیحات و شرح کامل برای محصول

در بخش شرح کامل : شما باید شرح دقیق و کاملی از محصول خود را بنویسید .

این شرح می توانید شامل نوع مواد اولیه-درصد مواد -نوع بافت-زمان لازم برای بافت-تعداد گره ،رج،خانه ،خفت-تعداد رنگ-ن.ع رنگ-منطقه بافت -شرایط خاص فرش-نوع نقشه-مارک-سن-قدمت و دیگر موارد باشد.


سعی کنید این موارد را هرچه بهتر و دقیق تر وارد کنید تا محصول شما بیشتر و بهتر به مشتریان ارائه گردد.


اضافه کردن عکس محصولات :

برای دیدن ویدیو مربوط به روش وارد کردن عکس محصولات و نوشتن کلمات کلیدی و شرح کوتاه  برای هر محصول ویدیو زیر را مشاهده کنید .

روش وارد کردن عکس و کلمات کلیدی و شرح کوتاه محصول

قسمت بعد مربوط به اضافه کردن عکس محصولات می باشد .پس از تهیه  عکس محصولات  در انداره 590 در 590 پیکسل و با کیفیت بالا و حجم کم ،همان گونه که در ابتدای پیح آموزش داده شد ،باید عکس ها را در این قسمت وارد کنید.

این روند با کیلیک بر روی دکمه نشان داده شده در تصویر زیر شروع می گردد.


با کیلیک بر روی این دکمه ،پنجره حدیدی برای شما باز می شود و شما می توانید در میان بخش های مختلف کامپیوتر خود عکس های مورد نطر و آماده شده را پیدا کنید .


 عکس های محصول مورد نظر را انتخاب و دکمه open را کیلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه open تمام عکس های شما وارد کادر های مربوطه می گردد.


با استفاده از موس می توانید عکس ها را جا بحا کرده و جیدمان عکس ها را به دلخواه مرتب کنید.


در بخش گزینه های تنظیمات می توانید به دلخواه تنظیم مورد نظر را اعمال کنید و یا بدون تغیر از این بخش عبور کنید.


در این بخش ، کد کالا را وارد کنید .کد کالا به شما در ارتباط با مشتری کمک زیادی خواهد کرد .

قیمت دفتری :اگر محصول شما تخفیف ندارد در کادر قیمت دفتری عدد صفر را بگذارید.زیرا قیمت را در کادر قبل وارد کرده اید،اما اگر میخواهید برای محصول خود تخفیف قرار دهید باید در بخش قیمت دفتری ،قیمت اولیه را وارد کنید و در بخش قیمت که در بالای قفحه بود قیمت بعد از تخفیف.

برای مثال اگر شما میخواهید محصول را که قیمت آن 1.000.000 تومان است با 20 درضد تخفیف بفروشید باید در بخش قیمت که در بالای ثفحه بود عدد 800.000 تومان را وارد و در بخش قیمت دفتری عدد 1.000.000 را وارد کنید .

در بخش موجودی تعداد فرش را که موجود دارید وارد کنید .


در این بخش حد اقل مقدار خرید را وارد کنید که می توانید بدون تغیر در تنظیمات از آن عبور کنید .


در بخش موجودی مانند تصویر زیر تنظیمات را انجام دهید.


در قسمت شرح کوتاه توضیح مختصر تری از محصول را وارد کنید .

در بخش کلمات کلیدی ،کلماتی را وارد کنید که فمر می کنید مشتریان شما با استفاده از این کلمات در اینترنت به دنبال محصولاتی مانند محصول شما می گردند .این کلمات بسیار مهم می باشند و به موتور های جستجو در اینتر نت کمک می کند تا بدانند محصول شما چیست و باید محصول شما را به چه کسانی نشان دهند .

در بخش متن تبلیغاتی شما می توانید متن کوتاهی را وارد کنید تا مشتری را به خرید این محصول ترغیب کند و یا می توانید این کادر را خالی بگذارید .

نکته مهم در این بخش این است که شما باید هر کلمه را با کاما (واو کوچک انگلیسی) از هم جدا کنید .برای این منظور بعد از تایپ کلمات ،زبان مورد استفاده را به زبان انگلیسی تغیر داده و بین هر کلمه دکمه ای را که در زیر نشان داده شده است بزنید تا بین هر کلمه این کارکتر ( , ) ظاهر گردد.


پس از تکمیل تمام کادر های این صفحه ، به بالا و قسمت چپ صفحه مراجعه و کلید ایحاد را کیلیک کنید تا محصول شما ایجاد گردد.با کیلک بر روی این گزینه محصول شما ایحاد شده و برای تایید به سرپرست بازار ارسال می گردد.حالا شما می توانید به ادامه روند تنظیمات این محصول بپردازید.


تنطیمات تکمیلی برای محصولات :

برای دیدن ویدیو که مربوط به انجام تنظیمات تکمیلی برای محصولات می باشد ، بر روی بنر زیر کیلیک کنید .

تنظیمات تکمیلی محصول

پس از ایجاد محصول همانطور که در تصویر زیر می بینید ،گزینه های تنظیمات بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

در بخش بهینه سازی برای موتور های جسبجو که یکی از مهم ترین بخش های تنظیمات است و باعث بیشتر دیده شده محصول شما می گردد موارد زیر را می توانید ببینید.

در قسمت نام جستجوگر بهتر است نام محصول خود را به همراه کد آن به زبان انگلیسی قرار دهید .البته این بخش به صورت اتوماتیک پر می شود ولی شما می توانید آن را تغیر دهید.


در قسمت عنوان شما باید نام فرش را وارد کنید.

در قسمت توصیف متا شما می توانید توضیح کوتاهی از فرش خود را وارد نمایید .

در قسمت کلمات کلیدی باید کلماتی را که به نظر شما مشتریان فرش شما با آن می توانند فرش شما را پیدا کنند وارد کنید و بین هر کلمه از کامای انگلیسی ( , ) استفاده کنید .


این موارد را تکمیل کنید و به بخش بعدی بروید .


بخش سوم تنظیمات در حال حاظر نیاز به وارد کردن ندارد و برای تنظیمات پیشرفته در اینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


بخش جهارم تنظیمات برای مراحل پیشرفته بوده و در حال حاظر نیازی به تنظیم ندارد و آن را خالی گذاشته و به مرحله بعد بروید.


در بخش خواص حمل و نقل شما می توانید موارد زیر را وارد کنید.

وزن:در این بخش شما می توانید وزن محصول خود را وارد کنید .این مورد در زمانی که محصول شما در خارج از ایران سفارش داده شود بسیار مهم است و وزن فرش در مبلغ ارسال آن بسیار مهم است .

ارسال رایگان : اگر این مورد را انتخاب کنید ،برجسب ارسال رایگان بر روی محصول شما قرار خواهد گرفت و در زمینه تشویق مشتریان برای سفارش محصول شما موثر خواهد بود .


دیگر موارد این بخش برای این مرحله نیاز به تنظیم ندارد .


بخش بعدی به نام میزان تخفیف می باشد و در حال حاظر نیاز به تنظیم ندارد .


بخش مشترکین نیز در حال حاظر نیاز به تنظیم ندارد .


بخش افزونه ها  نیاز به تنظیم در حال حاظر ندارد .


بخش ویژگی ها :

این بخش بسیار مهم است و باید به دقت موارد خواسته شده در آن را تکمیل کنید.

تکمیل این بخش باعث دسته بندی فرش شما در بخش های مختلف شده و فرش و محصول شما را بیشتر و بهتر به مشتریان نشان خواهد داد.

اولین قسمت در این بخش( منطقه بافت )می باشد .

منطقه بافت فرش : با کیلیک بر روی منطقه بافت ،لیستی از مناطق بافت فرش باز شده و شما می توانید از یبن این مناطق ،منطقه بافت فرش خود را انتخاب کرده و بر روی آن کیلیک کنید .این کار باعث شده فرش شما در این منطقه نیز دسته بندی شود. 

اگر منطقه بافت  فرش شما در بین موارد ذکر شده وجود ندارد به ما اطلاع دهید تا آن را در لیست اصلی اضافه کنیم. 


سبک فرش: با کیلیک بر روی این بخش لیستی از سبک های متفاوت فرش برای شما باز خواهد شد و شما می توانید سبک فرش خود را در بین این م.ارد پیدا کنید و بر روی آن کیلیثک کنید.

اگر سبک فرش شما در بین موارد ذکر شده وجود ندارد به ما اطلاع دهید تا آن را در لیست اصلی اضافه کنیم. 


شکل فرش :در این بخش می توانید شکل فرش خود را مشخص و دسته بندی نمایید .


سن فرش: در این بخش شما می توانید سن فرش خود را از بین موارد موجود انتخاب کنید .



طرح فرش: در این بخش شما می توانید مارک و برند فرش خود را مشخص کنید .

اگر مارک فرش شما در بین موارد ذکر شده وجود نداشت به ما اعلام کنید تا به لیست اصلی اضافه گردد.


محل فروشگاه عرضه کننده فرش: در این بخش فروشنده می تواند  استانی را که فرش در حال حاظر در آن قرار دارد از بین موارد موجود مشخص کند .فروشندگانی که فروشگاه ندارند می توانند استان محل زندگی خود را که فرش نیز در آن قرار دارد انتخاب کنند.


نوع نقشه فرش: در این بخش مالک فرش می تواند نوع نقشه فرش خود را وارد کند.

اگر نقشه فرش شما در این لیست ق رار ندارد می توانید به ما پیام داده تا نقشه فرش شما به لیست اصلی  اضافه گردد .


رنگ فرش: در این بخش شما می توانید رنگ فرش خود را مشخص و وارد نمایید .


سایز فرش : در این قسمت از بین گزینه های ارائه شده می توانید نزدیک ترین دسته بندی را به سایز فرش خود انتخاب کنید .


برچسب ها : در این بخش شما باید کلماتی را که مشتریان با استفاده از آنها در بخش سرچ سایت به دنبال محصئلات مورد نظر خود می گردند وارد کنید .به طور مثال برای یک قالیچه گبه کرم رنگ می توانید از این برچسب ها استفاده کنید 

گبه    قالی    دستباف     قالیچه     کرم    فرش کرم    گبه کرم     

توجه داشته باشید برای فعال کردن برچسب ها که در امر سرچ درون بازار استفاده می شوند ،بعد از هرکلمه باید دکمه اینتر را بزنید تا آن کلمه به صورت برجسب ثبت شود .


فایل پیوست: در این  بخش شما می توانید فایلی را به محصول خود پیوست کنید .این فایل می تواند مدارک مربوط به قدمت و یا شناسنانه فرش شما باشد .پر کردن این بخش در این مرحله لازم نیست و شما می توانید این بخش را خالی بگذارید.


امتیاز و پاداش:در این بخش شما می توانید برای ایجاد مشتریان وفا دار ،برای هر مقدار خرید امتیازی در نظر بگیرید و مشتریان بدانند با خرید بیشتر از شما می توانند در خرید های بعدی از این امتیاز به عنوان تخفیف استفاده کنند.پر کردن این بخش الزامی نیست.



محصولات مورد نیاز:این بخش مربوز به محصولاتی عیر از فرش های آماده می باشد و فعلا احتیاجی به پر کردن این بخش نمی باشد.



پس از اتمام و تکمیل تمام بخش هایی که برای محصول شما لازم می باشد ،به بالا و سمت چپ صفحه رفته و گزینه ذخیره را کیلیک کنید.با این کار روند ثبت محصول شما به پایان می رسد و محصول شما پس از تایید سرپرست در سایت و فروشگاه شما به نمایش در خواهد آمد.

توجه داشته باشید که شما در هر زمان می توانید این تنظیمات را تغیر داده و قیمت را کم  یا زیاد کرده و تخفیف را اعمال یا لغو نمایید




بعد از تایید محصول شما توسط سرپرست بازار ،مجصول شما در بین محصولات موجود در بازار و مجصولات فروشگاه شما  قرار خواهد گرفت.


نمای کلی محصول شما وقتی محصول بوسیله  مشتریان بازدید می شود به این شکل می باشد