منطقه بافت فرش

فرش‌های دستبافت ایرانی برحسب ناحیه‌ای که فرش در آنجا بافته شده است، طبقه‌بندی می‌شود. برای مثال فرش تبریزی فرشی است که در شهر تبریز یا نزدیکی آن بافته شده است. البته مرکز فرشبافی مهمی مانند تبریز، زیرشاخه‌هایی نیز مانند تبریز ماهی دارد. هر شهر، روستا یا قبیله‌ای طرح خاص خود را برای بافتن فرش دارد که تقریباً مانند برند آن ناحیه است. اگر طرحی مشهور شود، مراکز دیگر نیز سعی می‌کنند تا از آن تقلید کنند، هرچند کپی هیچ‌گاه برابر اصل نخواهد شد. البته گاهی اوقات فرشی که به نام شهری خاص شناخته می‌شود، در آن شهر بافته نشده است، چون کیفیت فرش نیز عامل تعیین کننده‌ای است. برای مثال فرش‌های ظریفی که در شهر مقدس مشهد بافته می‌شود، غالباً به فرش مود شهرت دارد، هرچند مود روستای کوچکی در نزدیکی مشهد است و لزوماً هر فرشی که نام مود را بر خود دارد، در این روستا بافته نشده است. یک روش دیگر برای طبقه‌بندی فرش‌ها، طبقه‌بندی براساس شهری است که فرش در آنجا به فروش می‌رسد. برای مثال اراک شهری کوچک است که یکی از معروفترین بازارهای فرش را دارد. اراک در میان ده‌ها روستایی قرار گرفته است که فرشبافی در تمام آنها رواج دارد. روستانشینان فرش‌های بافته شده را برای فروش به اراک می‌فرستند و به این ترتیب این فرش‌ها، فرش‌های اراک نام می‌گیرند. به همین ترتیب بیرجند نیز شهری در استان خراسان جنوبی و با فاصله زیاد از مشهد است، اما بعضی فرش‌هایی که کیفیت معینی دارد و در مشهد به فروش می‌رسد، فرش بیرجند نامیده می‌شود. سیستم طبقه‌بندی بر حسب ناحیه جغرافیایی و کیفیت فرش در سراسر ایران کاربرد دارد.
منطقه بافت  فرش های دستباف بر روی طرح ها و نقشه های  فرش ، نوع مصالح استفاده شده در فرش ، نوع گره های فرش، کیفیت بافت فرش و استاندارد های فرش موثر می باشد .

در بازار فرش انلاین دفه زن ما فرش های دستباف را بر اساس منطقه بافت آنها به گروه های زیر تقسیم بندی کرده ایم :

1 - منطقه اصفهان :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استانها و شهر های  اصفهان ، کاشان ، نائین و نجف آباد تولید شده اند را مشاهده کنید .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه اصفهان که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

2 - منطقه همدان :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استانها  و شهر های همدان و نهاوند  تولید شده اند را مشاهده کنید .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه همدان که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

3 - منطقه آذربایجان و اردبیل :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارومیه  تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل اردبیل  ، تبریز ، سرد رود ، مراغه ، خوی ، مرند و هریس می باشند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه آذربایجان و اردبیل  که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

4 - منطقه خراسان :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی و خراسان جنوبی تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل سبزوار ، قوچان ، کاشمر، مشهد و بیرجند می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه خراسان که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

5 - منطقه فارس :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان فارس تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های آباده ، فرش های  قشقایی  ، فرش شیراز  و فرش گبه  می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه فارس که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

6 - منطقه کردستان :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان کردستان  تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های بیجار ، فرش های  سنندج  ، فرش سنه و فرش های کیلیایی می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه کردستان که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

7 - منطقه گیلان و مازندران و گلستان :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان های گیلان و مازندران و گلستان  تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های گیلان ، فرش های کلاردشت و فرش های ترکمن می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه گیلان و مازندران و گلستان  که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

8 - منطقه کرمان و یزد :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان های کرمان و یزد تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های کرمان  ، فرش های یزد و فرش های اردکان می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه کرمان  و یزد که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

9 - منطقه قم و زنجان و تهران :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان های قم و زنجان و تهران تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های قم ، فرش های تهران و فرش های زنجان می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه قم و زنجان و تهران که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

10 - منطقه سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های بلوچ  و فرش های بوشهر می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

11 - منطقه چهار محال بختیاری :

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان چهار محال بختیاری تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش بختیار می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه چهار محال بختیاری که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

12 - منطقه استان مرکزی : 

در این بخش شما می توانید فرش های دستبافی که در استان مرکزی تولید شده اند را مشاهده کنید .این مناطق شامل فرش های اراک می شوند .
برای مشاهده فرش های دستباف بافته شده در منطقه استان مرکزی که در بازار فرش دستباف دفه زن برای فروش عرضه شده اند اینجا را کیلیک کنید.

مشاهده تمام محصولات عرضه شده در بازار فرش دستباف دفه زن

  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس (  محل فروشگاه فرش دستباف  ) طبقه بندی شده اند، (  اینجا  ) را کیلیک کنید.
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس (  انواع و سبکهای فرش  )دستباف طبقه بندی شده اند،( اینجا ) را کیلیک کنید.
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس ( منطقه بافت فرش  ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا )را کیلیک کنید .
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس (  قیمت فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید.
  •  برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس ( شکل فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید. 
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس ( سایز و اندازه فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید. 
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس قدمت و ( سن فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید. 
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس ( رنگ فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید.
  • برای مشاهده تمام فرش های موجود در بازار که بر اساس نوع الیاف به کار رفته در فرش و  ( جنس و مواد  فرش ) دستباف طبقه بندی شده اند، ( اینجا ) را کیلیک کنید.


فیلترها
  • قیمت
  • منطقه بافت
  • محل فروشگاه
  • سبک فرش
  • طرح و مارک فرش
  • نقشه فرش
  • سایز
  • رنگ
  • سن فرش
  • شکل
  • 0‎میلیون
  • 2000‎میلیون

میلیون  –  میلیون

Sidebar Subcategories Sidebar Subcategories

Sidebar Subcategories

Featured Vendors Featured Vendors

ارسال رایگان
-4%
ارسال رایگان
ارسال رایگان
ارسال رایگان
ارسال رایگان
ارسال رایگان
-4%
ارسال رایگان
ارسال رایگان

نظرات

هیچ داده ای یافت نشد

نوشتن نظر