آشنایی با فرش های  رانر یا کناره

​آشنایی با فرش های رانر و یا فرش های کناره

Modi Admin
19.01.2023
3

آشنایی با فرش های رانر و یا فرش های کناره 

سلام .به وبلاگ بازار انلاین فرش دستباف دفه زن خوش آمدید. امروز می خواهیم در رابطه با فرش های رانر و یا همان فرش های کناره با شما صحبت کنیم .در این بخش ما به سوالات زیر در مورد فرش های رانر و یا کناره پاسخ خواهیم داد ؟

پس اگر شما هم در ذهن خود در رابطه با فرش رانر یا فرش کناره سوالی دارید خوشحال می شویم که در کنار شما باشیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم .

اگر بعد از مطالعه این متن  هنوز سوالی در زمینه فرش های رانر و یا کناره در ذهن شما باقی مانده است می توانید به ما پیام دهید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی کنیم .برای ارتباط با ما و درسترسی به فرم تماس با ما اینجا را کیلیک کنید .


بطور خلاصه در این متن ما سعی می کنیم به سوالات زیر در زمینه فرش رانر یا همان فرش کناره پاسخ دهیم :

فرش رانر یا فرش کناره چه نوع فرشی است ؟

چرا از فرش های رانر یا فرش کناره در دکوراسیون منزل استفاده می کنیم ؟

از فرش رانر (کناره) در کجا می توانیم استفاده کنیم ؟

چطور فرش رانر (کناره) مناسب برای منزل خود را پیدا کنیم ؟

آیا راهرو من به یک فرش رانر (کناره) نیاز دارد؟

یک فرش چه مقدار از فضای راهرو را باید پوشش دهد ؟

فرش رانر با فرش کناره چه نوع فرشی است ؟

به طور خلاصه می توان گفت فرش های رانر یا همان فرش کناره به فرش هایی گفته می شود که از نسبت های استاندارد فرش دستباف پیروی نمیکنند و در اصطلاح فرش های دراز و باریک می باشند و در انگلیسی به آنها رانر و در فارسی به این فرش ها کناره گفته می شود .عرض این فرش ها معمولا کم بوده و اکثرا 60 – 80 -100-120 سانتی متر می باشند و طول آنها بین 200 تا 600 سانتی متر است

فرش‌های رانر (کناره) برای بسیاری از طراحان داخلی که به دنبال پر کردن فضاهای بلند و باریک هستند، بسیار مناسب بوده و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فرش ها برای ایجاد حس  طولانی شدن یک منطقه خاص عالی هستند. به عبارت ساده، فرش های رانر (کناره) به شما این امکان را می دهند که فضاهای باریک طولانی در خانه خود را تغییر دهید و آن را از حالت سادگی خارج کرده و جلوه بهتری به این فضا بدهید .


چرا باید از یک فرش رانر(کناره) در منزل خود استفاده کنیم ؟

۱ - ایجاد تفاوت های زیبایی شناختی در دکوراسون خانه : 

فرش های رانر (کناره) گزینه ای عالی برای تغییر فضا هستند. آنها بدون کوچکترین زحمت دکوراسون  و اتمسفر و احساس کلی فضاهای خالی و باریک راهرو های  خانه به زیبایی هرچه تمام تر  بهبود می بخشند.

۲ - محافظت از کفپوش در مناطق پرتردد:

فرش های رانر (کناره) نه تنها با اضافه کردن  جلوه و رنگ و و انرژی  به مناطق  خالی راه رو ها و ورودی ها ی خانه ، فضا را تغییر می دهند، بلکه می توانند به محافظت از کفپوش در مناطق پرتردد کمک کنند. برای سطوح کفپوش ها  در مناطق پرتردد بسیار آسان است که در اثر سایش و پارگی آسیب ببینند. به همین دلیل ، رانر ها (کناره ها)اغلب فرش های ورودی هستند، زیرا پاهای زیادی از ورودی خانه شما عبور می کنند. قرار دادن یک فرش بادوام در آن نواحی روشی موثر برای مدیریت این مشکل رایج است و فرش های  قابل شستشو به این امکان را به شما می دهد که به راحتی فرش رانر (کناره) خود را نیز تمیز کنید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از کثیف شدن بیش از حد و زود هنگام فرش کناره (رانز) در ورودی خانه ، از یک فرش کوچکتر با الیاف مصنوعی قبل از فرش رانر (کناره)اصلی استفاده کنید تا آلودگی کفش ها در ابتدای خانه و بری روی این فرش از کف کفش ها جدا شده و همچنین فرش اصلی شما کمتر با آلودگی ها در تماس باشد و از طرف دیگر این آلودگی ها در منزل شما منتشر نگردند .

۳ - هدایت مهمانان به سمت مناطق تعیین شده:

همراه با محافظت از کفپوش ها و ایجاد یک دگرگونی زیبایی شناختی در فضای منزل ، می توان از فرش های باکیفیت رانر (کناره) برای هدایت مهمانان به سمت مناطق تعیین شده استفاده کرد. یک فرش رانر (کناره) که در جای مناسبی قرار گرفته باشد، ذهن را فریب می دهد تا اشخاص فکر کند مقصد خاصی در پایان مسیری که فرش در آن امتدادپهن شده است  در انتظار آنها می باشد . به همین دلیل است که فرش های رانر (کناره) یک فرش ضروری است که ظرافت، هنر و راهنمایی را برای هر خانه ای شما فراهم می کند.

۴ - ایجاد ایمنی بیشتر برای تردد ساکنین منزل :

بیشتر کفپوش های منازل مانند انواع سنگ و کاشی ، سرامیک ، پارکت دارای سطحی صاف و صیقلی می باشند  که این سطوح در اثر چرب شدن و یا مرطوب  بسیار لغزنده می شوند و این امر برای کودکان و افراد سالخورد در منزل بسیار خطر ناک می باشد .

به همین دلیل بسیاری از مردم در مناطقی از خانه که احتمال لغزنده شدن  سطوح در آن مناطق بالا می باشد ، برای جلوگیری از بروز این مشکلات از فرش های رانر (کناره) برای پوشش کف این مسیر ها در خانه استفاده می کنند و در همین راستا در راهروهایی که به آسپزخانه و یا حمام منتهی می گردد از فرش رانر استفاده می گردد.


رایج ترین مکان ها برای استفاده از  یک فرش رانر یا کناره  :

آشپزخانه:

فرش های رانر (کناره) را می توان در فضاهای مختلف خانه استفاده کرد. یکی از موارد رایج برای پیدا کردن فرش رانر (کناره) در آشپزخانه است. فرش در آشپزخانه اخیراً بسیار مد شده است. قرار دادن یک فرش بین کابینت و جزیره، هر آشپزخانه ای را در یک لحظه متحول می کند.


پلکان :

قرار دادن فرش رانر (کناره) روی راه پله یکی دیگر از روش های رایج است. یک فرش رانر (کناره)  باکیفیت می تواند به یک راه پله چوبی زیبا کلاس و تجمل بیافزاید. به یاد داشته باشید که برای به حداقل رساندن خطر افتادن بر روی پله های چوبی سخت و لغزنده، فرش رانر (کناره) باید برای ایمنی به راه پله چسبانده شود.


در سالن ها و اتاق های بزرگ :

تقریباً در تمام اتاق ها و سالن های بزرگ خانه  می تواند از رانر (کناره)  بهره مند شود. پلان های باز یا اهمان اتاق ها و سالن های بزرگ در یک ساختمان معمولا با دیوار یا پارتیشن از هم جدا نمی شوند و داشتن یک فرش زیبا می تواند به تعریف فضاهای مختلف و راهنمایی بازدیدکنندگان در اطراف خانه کمک کند.


  در راهرو :

یکی از رایج ترین مکان ها برای داشتن فرش رانر (کناره) ، راهرو است. فرش های رانر  راهرو برای قرار دادن در راهروهای باریک طولانی که به اتاق های دیگر خانه شما منتهی می شوند عالی هستند. استفاده از یک فرش رانر در یک  راهرو طولانی، می توانید یک ورودی خسته کننده را به یک ورودی نمایشی و زیبا برای پذیرایی از مهمانان تبدیل کنید. فرش های رانر به خوبی در دگرگونی فضاهای مختلف عمل می کنند.


اینها رایج ترین مکان ها برای پیدا کردن فرش های رانر  هستند. با این حال، اجازه دهید تخیلتان ،شما  را در مورد فرش های رانر  راهنمایی کند ! ممکن است متوجه شوید که یک فرش رانر  دقیقاً همان چیزی است که ناخودآگاه رویای آن را به عنوان فرش کنار تخت در امتداد یک (یا هر دو!) طرف تخت خود می دیدید. و ورودی های بزرگتر با استفاده از فرش های رانر (کناره) یزرگ تر زیبایی بیشتری پیدا می کنند .

آیا راهرو من به فرش رانر (کناره) نیاز دارد؟

فرش‌های رانر (کناره) فضاها را متحول می‌کنند، اما آیا راهرو من واقعاً به آن نیاز دارد؟ پاسخ ساده است: بله!

راهروها می توانند تاریک و ترسناک باشند. آنها همچنین با گذشت زمان حجم زیادی از ترافیک را دریافت می کنند. فرش های رانر در  راهرو می توانند این مناطق از خانه را روشن کرده و آنها را به فضاهای گرم و جذاب تبدیل کنند. دانر ها در  راهروهای  طولانی همچنین می توانند از کفپوش شما در برابر سایش و پارگی معمولی که پس از استفاده مداوم از آن مناطق ایجاد می شود  محافظت کنند. در نهایت، با استفاده از فرش رانر (کناره) مناسب ، هر راهرویی می تواند از یک راهروی مجلل و بادوام بهره مند شود.


چگونه می توان یک فرش رانر (کناره) را در راهرو قرار داد؟

پیدا کردن یک فرش رانر (کناره) مناسب برای فضای شما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در حالی که تعداد زیادی طرح، بافت و رنگ برای انتخاب خواهید داشت، دو نکته مهم در هنگام انتخاب فرش رانر (کناره) این است که طول آن چقدر باید باشد و چه مقدار از راهرو را باید پوشش دهد. هنگامی که این دو عنصر را کشف کردید، می توانید برای یافتن راهروی مناسب برای فضای خود دست به کار شوید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم .

یک فرش چه مقدار از قضای راهرو را باید پوشش دهد ؟

فرش های رانر (کناره) که برای استفاده در راهرو در نظر گرفته می شوند به صورت استاندارد بین 60 تا 90 سانتی متر عرض (دو تا سه فوت ) و بین 180 تا 420 سانتی متر طول ( 6 تا 14 فوت ) دارند. اما ایده آل این است که فرش رانری را انتخاب کنید که با شکل راهرو شما مطابقت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که بهترین کار این است که طول رانر (کناره) هرگز به فضای اتاق دیگری نرسد.

همیشه قبل از خرید رانر جدید، طول راهرو خود را اندازه بگیرید. این اندازه ‌گیری‌ها به شما در انتخاب راهرو مناسب برای فضای خود کمک می‌کند.

اگر در زمینه انتخاب فرش و یا خرید فرش نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید ،همکاران ما با کمال میل شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد .

برای ارتباط با ما می توانید اینجا را کیلیک کنید

برای مشاهده تمام محصولات ما بر روی این قسمت کیلیک کنید 

نظرات

جالب بود
عالی بود .خیلی جامع و کامل .برای خرید فرش باید چطوری اقدام کنیم
اطلاعات بسیار مفیدی بود