آشنایی با فرش های دستباف مورد استفاده در کشور آلمان

Modi Admin
23.12.2022
2

آشنایی با فرش های دستباف مورد استفاده در کشور آلمان 

ایران یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان فرش دستباف در سالهای گذشته بود اما امروزه این جایگاه را از دست داده است که این موضوع به دلایل گوناگون اتفاق افتاده است .
عدم آشنایی با بازار های جهانی فرش دستباف  و نیاز روز مشتریان فرش های دستباف در هر کشور یکی از دلایل کاهش صادرات فرش دستباف ایرانی است.
همان طور که میدانید  ، تولید فرش دستباف در ایران مانند تمام کشور های تولید کننده فرش دستباف صادرات محور است به صورتی که  طبق آمارها بیشترین میزان صادرات فرش ایرانی در سال 1373 اتفاق افتاده است. در این سال ایران توانست با ثبت رکورد 2 میلیارد و  132 میلیون دلار از صادرات فرش دستباف به سایر نقاط جهان یک آمار خیره کننده به جای بگذارد.
اما بعد از این سال روند نزولی صادرات فرش آغاز شد به طوری که در سال ۱۴۰۰ به ۶۴ میلیون دلار رسید .
همانطور که گفته شده یکی از دلاین کاهس صادرات فرش دستباف عدم آشنایی تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف با نیاز های مشتریان در کشور های دیگر می باشد که در این مقاله های سعی می کنیم شما را با این مسله بیشتر آشنا کنیم 
آلمان یکی از مشتریان اصلی فرش دستباف ایرانی بوده که ار گذشته های دور به واردات فرش دستباف ایرانی علاقه زیادی داشته و دارد . 
حالا سوال مهم این است که تولید کنندگانی که تمایل به فروش محصولات خود در آلمان را دارند باید به فکر صادرات چه نوع فرش هایی به آلمان باشند ؟ 
 برای پاسخ به این سوال باید دید آلمانی ها از چه فرش هایی استفاده می کنند؟
آلمانی ها به خاطر سلیقه عالی خود در دکوراسیون منزل معروف هستند. در واقع، وقتی صحبت از فرش می شود، آنها شباهت های زیادی با ایالات متحده دارند. 
در ایالات متحده، ممکن است شنیده باشید که مردم فرش های پشمی یا فرش های قدیمی  را ترجیح می دهند، اما در مورد آلمان چطور؟
اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه نوع فرشی در آلمان استفاده می شود وجود دارد. 
رایج ترین مواد کفپوش در آلمان چوب سخت، پارکت ، کاشی و فرش است. 
اکثر آلمانی ها در منزل خود کفپوش چوبی دارند، برخی فرش هایی مانند موکت و برخی هم از کاشی برای کف خانه های خود استفاده می کنند . برخی از افراد دوست دارند موارد مختلف کفپوش را در خانه خود ترکیب کنند. به عنوان مثال، کف چوبی در اتاق نشیمن و کاشی در آشپزخانه.
اما به طور کلی، فرش یکی از رایج ترین مواد کفپوش مورد استفاده آلمانی ها است. 
اما همه فرش ها یکسان نیستند زیرا انواع مختلفی از فرش ها در بازار آلمان موجود است. آلمانی ها انواع خاصی از فرش ها را ترجیح می دهند و هرکسی مورد علاقه شخصی خود را دارد.
معمولاً فرش های مورد استفاده در خانه های آلمانی از نظر اندازه، شکل و رنگ متفاوت است. فرش های مختلف برای اتاق های مختلف مناسب هستند. انتخاب فرش به خواسته صاحب خانه و بودجه او بستگی دارد. به طور معمول، اکثر مردم آلمان از فرش های منطقه برای پوشش بخشی از فضای خانه استفاده می کنند.
آنها علاقه ای به پوشاندن همه نقاط خانه با فرش را ندارند. در اکثر ادارات و دفاتر  فرش فقط در قسمت پذیرایی و اتاق های جلسات وجود دارد. در سایر فضاها، کفپوش های چوبی را ترجیح می دهند که به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. 
از طرفی آلمانی ها فرش اتاق خواب و نشیمن را دوست دارند. اتاق نشیمن اغلب با یک فرش ضخیم به نام Velour پوشیده شده است. 


Velor یک فرش بسیار نرم است و در تماس با پاهای برهنه احساس بسیار خوبی دارد. Velor از پشم با کیفیت بالا، پنبه و الیاف مصنوعی ساخته شده است. این ماده بسیار خوب به نظر می رسد و احساس خوبی را در فرد ایجاد می کند . اغلب از این نوع فرش در خانه های کلاسیک یا مدرن استفاده می شود زیرا به خوبی در هر دو نوع طراحی داخلی قرار می گیرد.

همانطور که  مشاهده می کنید این فرش ها بسیار به فرش های گبه ایرانی نزدیک بوده و اگر در کورد طراحی فرش های گبه تغیرااتی ایجاد کنیم می توان به فروش بالایی در آلمان دست پیدا کرد .
نکته جالب در خانواده های آلمانی این است که آلمانی ها در زمینه  داشتن فرش در حمام با فکر باز عمل می کنند . یک نظرسنجی از انجمن تولیدکنندگان فرش آلمانی نشان داده است که تقریبا نیمی از آلمانی ها (47 درصد) مایلند فرش در حمام داشته باشند.


هنوز هم دیدن فرش در حمام غیر معمول است و بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آنها اجتناب کنند زیرا می ترسند کثیف یا خیلی خیس  باشند و یا بوی بدی از آن به مشام برسد . اما هنوز هم هستند افرادی که از فرش در حمام نمی ترسند و مرتب از آن استفاده می کنند.
سوال مهم دیگر برای ما این است که آیا آلمانی ها در خانه های خود فرش دستباف دارند؟ 
آلمانی ها به حس زیبایی شناسی معروف هستند. در واقع، بسیاری از مردم در مورد ظاهر و احساس خانه خود بسیار خاص هستند. آنها برای انتخاب فرش موارد زیادی را  در نظر می گیرند ، از نوع مبلمان و طرح رنگ گرفته تا قطعات برجسته و لوازم تزئینی. و این به قالی و فرش نیز تسری پیدا می کند.
خانه معمولی آلمانی احتمالاً دارای چند قالیچه یا فرش دستباف پراکنده در اطراف است. اگرچه همه آلمانی ها فرش دستباف در خانه های خود ندارند، اما مطمئناً تقاضا برای این آثار هنری افزایش یافته است.
فرش های دستباف در جنوب و در مناطق روستایی آلمان بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، جنوب آلمان به دلیل کیفیت عالی فرش هایش مشهور است.
آلمانی ها همجنین تولید کننده فرش نیز هستند  و سنت فرش بافی در آلمان  به قرن شانزدهم بازمی گردد. از آن زمان، موزه فرش در مونیخ بیش از 1000 نمونه فرش دستباف را از سراسر جهان جمع آوری کرده است.
در ادامه عکس هایی را که نمایش دهنده دکوراسیون با فرش در خانه های المان می باشد برای شما انتخاب کرده ایم که انید واریم برای شما مفید باشد .
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صادرات فرش و روش های آن و بازاریابی فرش های دستباف در کشور های دیگر با ما تماس بگیرید 
برای تماس با ما اینجا را کیلیک کنید
یا با تلفن ۰۰۹۹۵۵۱۴۰۰۰۵۳۹ در واتساپ به ما پیام دهید .






نظرات

بله
آیا شما امکان فروش محصولات ما را در آلمان دارید
ممنون میشم به من اطلاع دهید
ایمیل خودم رو برای شما ارسال کرد
ممنون