جیدمان فرش در خانه با توجه به فنگشویی

روش استفاده از فرش در دکوراسیون منزل با توجه به اصول فنگ شویی

Modi Admin
30.12.2022
0

چطور از فرش در دکوراسیون منزل  خود با توجه به فنگشویی استفاده کنیم ؟

برای درک بهتر این مسله ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که  فنگ شویی چیست و چگونه کار می کند؟

کلمه فنگ شویی از دو کلمه چینی Feng به معنی باد و Shui به معنی آب گرفته شده است. این مقاله  در مورد الگوهای انرژی و تأثیر آنها بر ما، سلامتی و روابط ما است. همچنین تمرینی است که به ما کمک می کند بفهمیم چگونه از انرژی اطرافمان به نفع خود و دیگران استفاده کنیم.

 مطالعه فنگ شویی هزاران سال قدمت دارد و منشع آن از فلسفه چینی به وجود آمده است  و ما می توانیم آن را در خانه ها، ادارات و سایر مکان هایی که در آن کار، استراحت و بازی می کنیم، پیدا کنیم.

فنگ شویی می تواند به شما کمک کند از فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید و محیط زندگی دلپذیر و هماهنگی را ایجاد کنید. اما چگونه کار می کند؟ در واقع، همه چیز در مورد ایجاد تناسب، تعادل و هماهنگی در خانه شما است.

در فنگ شویی هیچ چیز تصادفی نیست. این هنر و علم کهن تلاش می کند تا جهان و بدن انسان را به خوبی در کنار هم قرار دهد. این در مورد جریان انرژی و رابطه بین فضا و زندگی ما است. هدف فنگ شویی ایجاد فضایی است که از رفاه ساکنان آن پشتیبانی کند. اگر فضای شما با کیهان هماهنگ است، پس شما با خودتان و با فضای اطرافتان هماهنگ هستید. با تغییر محیط خود، می توانید تأثیر مثبتی بر زندگی خود داشته باشید.

یکی از بخش های کاربردی در فنگشویی ،فنگ شویی چیدمان است که برای داشتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و باغ‌ها و فضا‌های اینچنینی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فنگ شویی باعث می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی و موفقیت، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت داشته باشد. در این زمینه استفاده از رنگ‌ها و اثرات آن‌ها بر محیط و همچنین اثرات اشیاء تزئینی همچون آینه ها، ساعت و تابلو‌ها بر فضا مورد توجه قرار می‌گیرد.


فنگ شویی مدرن

امروزه دیدگاه انسان ها به بسیاری از اعتقادات و باورهای دوران قدیم تغییر کرده است که این سبب تغییر کردن و به روز شدن هر فلسفه شده است. فلسفه ی فنگ شویی اخیراً به علت علاقه مند شدن انسان ها به موضوعات مرتبط با انرژی طرفداران زیادی پیدا کرده است . فلسفه ی فنگ شویی مدرن با داشتن اصول یکسان با فنگ شویی باستانی، شکلی متفاوت و امروزی تر دارد.

موضوعات مطرح در فنگ شویی مدرن عبارتند از :

استفاده ی درست و متعادل از رنگ مربوط به هر عنصر در مکان مناسب.

استفاده از اشیاء به عنوان نماد در محیط مناسب.

عدم استفاده از برخی اشیاء در محیط های نامناسب آن.

عدم استفاده از برخی از اشیاء که نماد اتفاقات مثبت نیستند.

نکاتی برای چیدمان مبلمان و فرش بر اساس اصول فنگ شویی

نقش فرش در فنگ شویی

یک فرش می تواند جریان انرژی در اتاق شما را تقویت کند و یا مانعی برای آن باشد همچنین می تواند انرژی یک منطقه را تقویت یا آن را ار بین ببرد. پس چگونه فرش ها را با فنگ شویی چیدمان می کنید؟

 اگر به مفهوم فنگ شویی فکر کنید، همه چیز به جریان انرژی برمی گردد.

فرش در فنگ شویی نمادی از ثروت و شکوه است و استفاده از آن توصیه می شود.اما استفاده از فرش هایی که تمام فضا را پر کند سبب اجماع انرژی های منفی می شود.


 انتخاب فرش بر اساس فنگ شویی

انتخاب فرش با اصول فنگ شویی شاید در ابتدا کاری پیچیده به نظر برسد اما در واقع اینطور نیست و شما به راحتی می توانید با توجه به سلیقه ی خود فرش مناسب فنگ شویی منزل خود را پیدا کنید.

انتخاب شکل فرش بر اساس فنگ شویی

فرش‌های گرد و دایره‌ای منسوب به عنصر فلز هستند و فلز، نمادی از معنویت، صلح و هماهنگی است، چنین فرش‌هایی تعادل و تمرکز را به محیط دعوت می‌کنند. استفاده از فرش های گرد در محیط هایی که فعالیت های گروهی انجام می شود موجب افزایش هماهنگی می شود.

فرش‌های مستطیل و بیضی منسوب به عنصر چوب هستند و چوب، نمادی از رشد، پویایی، خلاقیت و حرکت است و چنین فرش‌هایی تغییر و نشاط را به محیط دعوت می کنند.استفاده از فرش های مستطیل و بیضی در محیط های آموزشی و فعال توصیه می شود.

فرش‌های مربع و چهارگوش منسوب به عنصر خاک هستند و خاک، نمادی از نظم، اعتماد و تعادل است و چنین فرش‌هایی قانونمند بودن و اطمینان را در محیط افزایش می‌دهند.استفاده از فرش های مربع در محیط های قانونی یا محیط هایی که مربوط به اجرای عدالت است توصیه می شود.

 انتخاب رنگ فرش بر اساس فنگ شویی

اگر پذیرایی شما در بخش جنوبی خانه قرار دارد استفاده کردن از فرش هایی با رنگ های مانند: قرمز، نارنجی، ارغوانی و دیگر رنگ های گرم، سبب بالارفتن سطح صمیمیت و نشاط محیط می شود.

اما اگر افراد در منزل به خودی خود افراد پر شور و هیجانی هستند استفاده از رنگ های فوق ممکن است سبب ایجاد هیجانات ناخوشایند شود.

اگر پذیرایی شما در جنوب خانه قرار دارد توصیه می شود از رنگ های سرد مانند: مشکی، آبی ، نقره ای ، طوسی ، خاکستری ، سفید در انتخاب فرش استفاده کنید. اما اگر افراد خانه به خودی خود افراد خونسردی هستند ممکن است استفاده ی بیش از حد از این عنصر سبب سردی فضا شود.

اگر خانه را بیش از هرچیزی محیطی برای استراحت می بینید.استفاده از رنگ های زرد کمرنگ، قهوه ای، کرمی، طوسی باعث دفع انرژی های منفی و افزایش سطح امید می شود.

در خاتمه باید گفت :

این حکمت باستانی می تواند به شما کمک کند تا یک جریان انرژی مثبت در خانه خود ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد تا به پتانسیل کامل خود برسید و زندگی خود را موفق تر و لذت بخش تر کنید.






نظرات

نوشته ای پیدا نشد