تنظیمات فروشگاه : مرحله پنجم

تنظیمات فروشگاه : مرحله 5 - تنظیم آرم و لگوی فروشگاه 

هر فروشگاه می تواند از لگو و آرم خود برای فروشگاه خود استفاده کند.اگر مالکین فروشگاه ها این بخش را تنظیم نکنند ، به صورت اتوماتیک لگوی پیش فرض که لکوی دفه زن می باشد در این بخش ها به نمایش در می آید .همان طور که در کادر زیر می بینید لگوی دفه زن در بخش آرم فروشگاه فرش ایرانی قرار دارد .


برای تنظیمات لگو و آرم ، به بخش داشبورد یا صفحه مدیریت فروشگاه خود وارد شوید .بعد از ورود بر روی نام فروشگاه که در بالا و سمت راست صفحه وجود دارد کیلیک کرده تا بخش تنظیمات برای شما باز گردد.


با باز شدن صفحه تنظیمات ،بر روی کلید آرم کیلیک کنید . این کلید با کادر قرمز برای شما در تصویر زیر مشخص شده است .


با کیلیک بر روی گزینه آرم ،صفحه جدیدی باز می گردد و به شما اجازه می دهد تا 2 عکس برای آرم و لگوی خود انتخاب کنید .

در بخش اول :

در این بخش که با تیتر لوکو برای customer منطقه مشخص شده عکسی را که در بالای فروشگاه مشتری و در بخش لگو به نمایش در می آید نمایش داده می شود.

برای تنظیم این عکس به این صورت عمل کنید :

شما می توانید عکس را از کامپیوتر شخصی خود و یا از سرور وارد کنید و یا در سایت های اپلود عکس در اینترنت استفاده و بعد از اپلود در این سایت ها لینک آن را در بخش URL آدرس وارد کنید .

در اینجا ما می خواهیم عکس را از کامپیوتر خود وارد کنیم .برای این کار بر روی گزینه محلی کیلیک می کنیم .


با کیلیک بر روی این بخش صفحه جدیدی باز شده و شما می توانید عکس را در بخشی که در کامپیوتر شما ذخیره شده پیدا کرده و با کیلیک بر روی عکس و زدن دکمه OPEN عکس وارد قسمت مورد نظر می گردد و نام عکس در بالای گزینه (محلی) قرار خواهد گرفت ولی چون هنوز آن را ذخیره نکرده اید به شما نشان داده نخواهد شد .شما می توانید از عکس هایی با سایز های مختلف برای این بخش و لگوی خود استفاده کنید اما باید سایز عکس ها کوچک باشد .بهترین سایز عکس ها برای این بخش بر حسب پیکسل به قرار زیر است :

175x42  PX  -  140 x 50 PX  -  160x30  PX  -  140 x 100  PX


بخش دوم :

در این بخش عکسی قرار دارد که برای بخش فاکتور ها استفاده می گردد ودر فاکتور های صادر شده از طرف فروشگاه شما  این آرم   نمایش داده خواهد شد.اگر آن را تنظیم نکنید ،آرم پیش فرض به نمایش در خواهد آمد .برای تنظیم این آرم مانند روش توضیح داده شده در بالا  عمل کنید و گزینه محلی را انتخاب کنید 


در پنجره تازه باز شده به بخشی که عکس خود را ذخیره کرده اید مراجعه کنید و عکس را انتخاب و گزینه open را بزنید.


حالا هر دو عکس در بخش های خود قرار دارند و می توانید نام آنها را بالای گزینه محلی مشاهده کنید اما به دلیل این که هنوز کلید  ذخیره را نزده اید ،عکس ها قابل مشاهده نیستند .


به همین دلیل به بخش بالای صفحه و سمت چپ آن بروید و گزینه ذخیره را کیلیک کنید .


بعد از انجام فرایند ذخیره شدن، عکس های شما در بخش های مشخص شده ظاهر می گردد.


حالا به صفحه داشبورد خود بروید (با کیلیک بر روی گزینه ای که به شکل خانه است می توانید از هر محل به صفحه مدیریت خود مراجعه کنید )

در بخش پیام ها ( زنگوله ) یک پیام جدید برای شما به نمایش در آمده است و در آن به شما یاد آور می شود که تغیرات شما ذخیره شده و برای سرپرست بازار ارسال شده است .تا قبل از تایید این تغیرات توسط سرپرست،فروشگاه شما از دید عموم مخفی می ماند ولی بخش مدیریت شما فعال بوده و شما می توانید در آن فعالیت کنید .


بعد از تایید  تغیرات شما به وسیله سرپرست بازار ،پیامی برای شما به بخش پیام های فروشگاه شما ارسال می گردد و به شما اطلاع خواهد داد که فروشگاه شما در وضعیت فعال قرار گرفته و برای عموم قابل رویت است.


حالا شما می توانید ببینید که آرم و لگوی شما در بالای فروشگاه شما قرار گرفته است .


و در صفحه مرگزی بازار فروشگاه شما با لگوی جدید قابل مشاهده است .