تنظیمات بلوک ها: مرحله سوم

تنظیمات بلوک ها : مرحله سوم - بلوک متنی

سومین نوع از بلوک ها برای تنظیمات در فروشگاه شما ، بلوک های متنی می باشند.

از این بلوک ها در جایی استفاده می گردد که شما میخواهید یک متن در صفحه خانه ( صفحه ورودی  یا اصلی )  فروشگاه شما و مابین محصولات و بلوک ها تبلیغاتی شما به نمایش در بیاید.

به طور مثال برای معرفی خود و یا شرح خدمات و توضیحات دیگر .

این اطلاعات را مشتریان می توانند در بخش در باره ما و یا در بخش شرح که قبلا آنها را آموزش دادیم نیز ببینند.

اما این موارد نیازمند جستجو از طرف مشتریان می باشد .گاهی شما می خواهید برخی از تعاریف و توضیحات کلی در باره کار شما و شرایطی که شما را خاص و برجسته می کند توسط تمام مشتریان شما دیده شود .در این گونه موارد شما از بلوک متنی در ویترین فروشگاه خود استفاده می کنید تا مشتریانی که وارد فروشگاه شما می شوند ،همگی این متن را ببینند.به همین دلیل از بلوک متنی استفاده می شود.

ساخت بلوک متنی

در ابتدا باید مانند تمام موارد به بخش مدیریت فروشگاه خود مراجعه کنید.بر ای این کار در بخش سرچ صفحه گوگل آدرس بازار دفه زن ( dafezan.com) را تایپ کنید تا به صفحه اصلی بازار وارد شوید 


پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه راهنمای فروشندگان کلیک کنید.


با کلیک بر روی این قسمت و باز شده صفحه جدید ،بر روی گزینه ورود کلیک کنید .و در صفحه باز شده جدید ایمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد صفحه داشبورد یا صفحه مدیریت فروشگاه خود شوید .


پس از ورود به بخش مدیریت فروشگاه بر روی گزینه وب گاه کلیک کنید.


از منوی باز شده ،بر روی گزینه مطالب من کلیک کنید .


از منوی باز شده بر روی گزینه بلوک های خانه کلیک کنید.


صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد .در این صفحه که صفحه بلوک اصلی فروشنده می باشد شما می توانید بلوک هایی که قبلا ساخته اید را دیده و آنها را ویرایش کنید.


برای اضافه کردن بلوک جدید به مجموعه بلوک های قبلی بر روی گزینه ( + ) در بالای و صمت چپ  صفحه کلیک کنید.


با کلیک بر روی گزینه ( + ) صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در تصویر زیر نمونه ای از آن را مشاهده می کنید.

شما باید تنظیمات عمومی را تکمیل کرده و بعد دکمه ایجاد را بزنید.بعد از ایجاد صفحه به بخش محتوا رفته و تنظیمات را تکمیل کنید .

با تکمیل فیلد های خواسته شده روند ایجاد بلوک را آغاز کنید.

در بخش نوع : نوع بلوکی را که می خواهید ایجاد کنید ،مشخص نمایید.در اینجا ما می خواهیم یک بلوک متنی را ایجاد کنیم و برای این موضوع ما در بخش نوع  بلوک بر روی گزینه ناحیه متنی کلیک میکنیم.

در بخش توضیح کوتاه:شما می توانید توضیح کوتاهی از متن خود را وارد نمایید 

در بخش موقعیت : شما به تنظیم موقعیت بلوک خود اقدام می کنید.چون ما 2 بلوک در گذشته ایجاد کرده ایم و می خواهیم بلوک متنی در قسمت سوم قرار گیرد پس عدد 30 را در بخش موقعیت می نویسیم.با درج عدد 30 مشخص میکنیم که بلوک ما بعد از دو بلوک دیگر (بلوک با موقعیت 10 و بلوک با موقعیت 20 ) قرار داده شود .


اگر تمایل دارید عنوان بلوک نیز در ویترین فروشگاه به نمایش در بیاید باید تیک مربوطه را فعال کنید.

تمام فیلد های مشخص شده در تصویر زیر را پر کنید 


بعد از تکمیل تمام قسمت ها به بالا و سمت چپ صفحه مراجعه و بر روی گزینه ایجاد کلیک کنید.با کیلیک بر روی این گزینه پیام ( تغیرات شما ذخیر شد) ظاهر شده و کلید ایجاد به کلید ذخیره تغیر حالت می دهد.


حالا بلوک شما ایجاد شده است و باید محتوای آن مشخص گردد.برای درج متن و محتوا برای بلوک با کلیک بر روی گزینه محتوا که در تصویر زیر مشخص شده است به بخش تنظیمات محتوا هدایت خواهید شد.


با ورود به صفحه تنظیم محتوا شما با قادر خواهید بود در کادر مشخص شده متن خود و یا متن و تصویر خود را وارد کرده و آن را ویرایش کنید.


شما می توانید در این قسمت از لینک سایت و یا اینستاگرام و یا تلگرام و یا شماره واتساپ خود را درج کنید تا مشتریان شما در صورت تمایل به این بخش ها نیز مراجعه نمایند.

بعد از تکمیل متن ،بر روی گزینه ذخیره که در بالای صفحه و سمت چپ آن واقع شده است کلیک کنید. تا روند ایجاد بلوک جدید شما پایان یابد.


حالا چنانچه به بخش بلوک ها مراجعه کنید می توانید بلوک جدید ایحاد شده را نیز در لیست خود ببینید.


بلوک جدید شما به این صورت در صفحه ویترین فروشگاه شما به نمایش در خواهد آمد.