روش ارتباط با مشتریان و فروش فرش و پاسخ گویی به مشتری

روند فروش فرش به مشتری 

هدف اصلی بازار برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده اصلی فرش می باشد و از این رو تمام سعی خود را دارد تا بهترین و ساده ترین راه را برای خرید مشتری ایجاد کرده تا بیشترین میزان مشتری ممکن را برای فروشندگان در بازار دفه زن ایجاد کند .

روند خرید فرش (ثبت سفارش برای خرید فرش)برای مشتری بسیار ساده بوده و با چند کیلیک و بدون هیچ پیچیدگی انجام می شود و مشتریان می توانند از چند راه درخواست خرید فرش را برای مالک فرش ارسال کنند که در این مقاله به بررسی تمام این موارد پرداخته و روش پاسخ گویی به مشتری و فروش فرش را توسط فروشنده مورد بررسی قرار می دهیم .

برای اطلاع از روش خرید مشتری اینجا راکیلیک کنید.

برای جلب حس اعتماد مشتریان  و ایجاد ساده ترین شکل خرید برای مشتری ، بازار به صورت کاتالوگ طراحی شده است و مشتری با کمترین ریسک و بدون نیاز به پرداخت هیچ گونه وجهی می تواند هر فرشی را که تمایل دارد سفارش دهد.به این شکل تمام فروشندگان در بازار می توانند علاوه بر مشتریان 100 در صد که تمایل به خرید واقعی فرش را دارند ، به مشتریانی که هنوز تصمیم قطعی برای خرید فرش ندارند ،دسترسی پیدا گرده و با انها ارتباط گرفته و در یک محیط خصوصی ،اقدام به توجیه مشتری نموده و مشتری را قانع کرده که فرش مورد نظر را خریداری کند. 

آغاز روند فروش 

روند فروش یا ثبت سفارش توسط مشتری در تمام بخش های سایت مانند بخش اصلی سایت و یا بخش فروشگاه های خصوصی در سایت به یک شکل می باشد .

در هر کجا که مشتری فرشی را ببیند و مشتاق دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آن فرش و یا خرید آن فرش باشد می تواند با فشار دادن دکمه ای که با دایره سبز در تصویر زیر مشخص شده و دارای نماد انگشت است این روند را آغاز کند .


با لمس این دکمه پنجره ای برای مشتری باز شده و از مشتری می خواهد تا نام و نام خانوادگی و تلفن و یا ایمیل خود را وارد کند .


بعد از وارد کردن این موارد و زدن کلید ارسال ،بلا فاصله این اطلاعات برای مالک فرش ارسال می گردد.و روند ثبت یفارش توط مشتری پایان می یابد .


مالک فرش با دریافت این اطلاعات با مشتری تماس گرفته و در مورد فرش خود و مزایای آن و مبلغ آن و میزان تخفیف و روش پرداخت وجه و روش ارسال با مشتری به توافق رسیده و فرش خود را به فروش می رساند .

سفارش های خرید فرش را در کجا مشاهده کنیم؟

درخواست مشتریانی که اقدام به ثبت سفارش نموده اند ،بلافاصله برای مالک فرش ارسال می گردد و مالک فرش می تواند این درخواست ها در صفحه مدیریت فروشگاه خود مشاهده کند .

مالکین محصولات برای مشاهده این درخواست خرید ها  به شکل زیر عمل می کنند:

به صفحه مدیریت فروشگاه خود وارد شوید .

برای آموزش چگونگی ورود به بخش مدیریت فروشگاه خود اینجا را کیلیک کنید .

بعد از ورود به صفحه مدیریت فروشگاه خود، بر روی گزینه سفارشات کیلیک نمایید .


از منوی باز شده بر روی گزینه درخواست تماس کیلیک نمایید .


در پنجره تازه باز شده تمام درخواست های سفارش داده شده توسط مشتری قابل مشاهده است .

در این صفحه شما می توانید موارد زیر را ببینید :

  1. تاریخ ثبت سفارش 
  2. نام مشتری 
  3. شماده تماس مشتری 
  4. اسم محصول
  5. لینک محصول در سایت
  6. وضعیت سفارش ثبت شده

شما با داشتن این اطلاعات با مشتری تماس گرفته و اقدام به تکمیل روند فروش محصول خود می نمایید.

در بخش وضعیت شما می توانید روند مذاکره خود با مشتری را تنظیم کنید تا در ادامه پروسه فروش به شما کمک کند .


درخواست تماس با فروشنده توسط مشتری 

مشتری می تواند بدون توجه به محصول خاصی درخواست تماس با مالک فروشگاه یا محصول را داشته باشد .این مورد برای برسی محصولاتی که مشتری مد نظر دارد و در فروشگاه ندیده است و یا پرسیدن سوالات خاص و تخصصی از فروشنده و یا سفارش یک محصول خاص به فروشنده اتفاق بیفتد.

مشتری می تواند از بخش با فروشنده تماس بگیرید که در بالای تمام صفحات فروشگاه شما می باشد با شما تماس بگیرد.

روند تماس مشتری با مالک فروشگاه 

این درخواست مشتری با زدن کیلید بالای صفحه فروشگاه شروع می شود.


با زدن این کیلید ، صفحه ای برای مشتری باز شده تا برای دریافت جواب از فروشنده ،یک حساب کاربری ایجاد کرده واطلاعات خود را وارد سیستم کند تا جواب فروشنده به حساب کاربری مشتری ارسال گردد.

در این مرحله اگر مشتریان قبلا اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده باشند تنها ایمیل و رمز ورود خود را وارد می کنند و اگر حساب کاربری نداشته باشند با زدن کیلید ایجاد حساب کاربری به صفحه ایجاد حساب کاربری رفته و حساب را ایجاد کرده و دوباره به صفحه محصول هدایت می شوند.


بعد از زدن کلید ارسال در بخش بالا، صفحه ای برای مشتری باز شده و مشتری می تواند سوالات خود و یا درخواست خود را در آن صفحه نوشته و با زدن کلید ارسال ،این سوالات و متن را برای مالک فروشگاه ارسال نماید. 


بعد از ارسال پیام از طرف مشتری ،این پیام بلافاصله برای مالک فروشگاه ارسال می گردد .

چگونگی مشاهده پیام های ارسالی از مشتری توسط مالک فروشگاه و محصول ؟

برای مشاهده پیام های ارسالی از طرف مشتریان به روش زیر عمل کنید .

وارد بخش مدیریت فروشگاه خود شوید و بر روی مشتریان کیلیک کنید.

از منوی باز شده بر روی گزینه مرکز پیام کیلیک کنید .


در صفحه ای که برای شما باز می گردد تمام پیام های ارسالی از طرف مشتریان مشاهده می گردد و شما می توانید متن پیام و  محصولی که پیام برای آن ارسال شده و تاریخ ارسال پیام و نام مشتری ارسال کننده پیام را مشاهده کنید .


پاسخ گویی به پیام های ارسالی از طرف مشتری

برای ارسال پاسخ به پیام های ارسالی از طرف مشتریان به روش زیر عمل کنید .

بر روی بخش موضوع پیام که با کادر قرمز در تصویر زیر مشخص شده است کیلیک کنید.


در صفحه جدید باز شده پیام مشتری قابل مشاهده است و در کادر زیر آن شما می توانید جواب مشتری را بنویشید و دکمه ارسال را بزنید.


این سوابق همیشه در دسترس شما بوده و می توانید سابقه پیام ها را مشاهده کرده به سوالات دیگر مشتری جواب دهید.


ثبت سفارش محصول در فروشگاه شخصی فروشنده و یا در صفحه مشخصات محصول 

در فروشگاه شخصی هر فروشنده و یا در صفحه مشخصات محصول نیز مشتریان می توانند اقدام به ثبت سفارش برای محصول نماید .

برای این منظور مشتریان می توانند گزینه بازدید و ثبت سفارش با یک کیلیک  را انتخاب و کیلیک کند .


مشتری در صفحه جدید باز شده نام و نام خانوادگی و تلفن و یا ایمیل خود را وارد کرده و دکمه ارسال را می زند. بلافاصله این سفارش در صفحه مدیریت فروشگاه مالک محصول قابل رویت است.


فروشندگان برای دیدن این سفارشات مانند روش گفته شده در بالا عمل می کنند .به این منظور به صفحه مدیریت فروشگاه خود رفته و بر روی گزینه سفارشات کیلیک کنید.


از منوی باز شده ، بر روی گزینه درخواست تماس کیلیک کنید .


در صفحه باز شده تمام درخواست تماس های مشتری و ثبت سفارشات مشتری قابل مشاهده است.در این صفحه شما نام مشتری و تاریخ تماس و شماره مشتری و محصول مورد نظر مشتری را نی توانید ببینید و با مشتری تماس بگیرید.


پرسیدن سوال توسط مشتری چگونه انجام می شود ؟

مشتریان می توانند در صفحه هر محصول در مورد آن محصول از فروشنده فرش سوالات خود را بپرسند.

برای پرسیدن سوال از محصول ، مشتریان باید بر روی گزینه سوال بپرسید ، کیلیک کنند .


با زدن این کیلیک ، صفحه ای برای مشتری باز می گردد که مشتری برای دریافت جواب خود باید حساب کاربری داشته باشد و یا اقدام به ایجاد حساب کاربری نماید تا جواب فروشنده به آن حساب ارسال گردد.بعد از وارد کردن حساب کاربری و یا ایجاد آن ، صفحه جدیدی برای مشتری به نمایش در خواهد آمد.


در صفحه جدید مشتری می تواند پیام و یا سوال خود را در مورد محصول مورد نظر بنویسد.  


بعد از نوستن سوال و زدن کیلد ارسال این سوال بلافاصله برای فروشنده ارسال می گردد.

و پیامی برای مشتری به نمایش در آمده و عنوان می کند که پیام شما برای مالک محصول ارسال شده و به زودی جواب سوال در بخش کاربری شما قابل مشاهده است.

روش جواب دادن به سوالات مشتریان 

برای پاسخ به سوالات مشتری ، به بخش مدیریت فروشگاه خود مراجعه کنید و بر روی گزینه مشتریان کیلیک کنید.


از منوی باز شده بر روی گزینه مرکز پیام کیلیک کنید.


در صفحه باز شده تمام پیام های ارسالی از طرف مشتری قابل مشاهده است.در اینجا شما می توانید نام مشتری و پیام مشتری و تاریخ ارسال پیام و مهصولی که پیام در مورد آن ارسال شده است قابل مشاهده است.برای پاسخ به این پیام بر روی گزینه موضوع پیام کیلیک کنید.


در صفحه جدید باز شده پیام مشتری قابل مشاهده است و شما می توانید در کادر زیر آن جواب مشتری را نوشته و ارسال کنید تا به بخش کاربری مشتری ارسال شده و مشتری می تواند جواب شما را مشاهده کنند.


سئابق این پیام ها همیشه در اختیار شما بوده و می توانید در مکالمات آینده با مشتری به آنها مراجعه کنید.


همچنین در بخش زنگوله که در صفحه مدیریت فروشگاه دیده می شود ، پیام های ارسالی برای شما به نمایش در می آید. که در تصویر زیر با کادر قرمز قابل مشاهده است.


و با کیلیک بر روی این گزینه می توانید پیام های دریافتی خود را مشاهده کنید 


با کیلیک بر روی این گزینه ها می توانید به صفحه  پیام ارسالی مراجعه کنید و جواب مشتریان را بدهید.